Ženeva 8. mája (TASR) - Vyše polovice zo 100 vlaňajších leteckých nehôd na celom svete sa stalo počas pristávania. Uviedlo to dnes Medzinárodné združenie leteckých dopravcov so sídlom v Ženeve (IATA).
Mnohým z týchto nehôd sa dalo vyhnúť, keby piloti boli podnikli druhý pokus o pristátie na dráhe, alebo keby boli prekážky na zemi náležite odstránené. Uvádza sa to v bezpečnostnej správe IATA.
V roku 2007 si letecké nešťastia vyžiadali 692 úmrtí, čo je pokles oproti 855 obetiam v predchádzajúcom roku napriek tomu, že letecky cestovalo v roku 2007 oveľa viac ľudí. Počet pasažierov stúpol za vyše roka celosvetovo o šesť percent na 2,2 miliardy.
Jedna pätina nehôd v roku 2007 spôsobila aj úmrtia. Väčšina vážnych havárií sa stala v Brazílii, Indonézii a Afrike, ktorú IATA pokladá za najnebezpečnejší región v leteckej doprave.
"Stále je šesťkrát menej bezpečnejšie letieť v Afrike než vo zvyšnej časti sveta," uviedol generálny riaditeľ IATA Giovanni Bisignani a zdôraznil, že celkový výskyt nehôd klesol od roku 1998 o polovicu.
"Vzdušná doprava je najbezpečnejší spôsob prepravy," dodal.
Rusko a bývalé sovietske republiky nezaznamenali vlani žiadne letecké nehody a severná Afrika a Európa mali nižší počet leteckých nešťastí, než je celosvetový priemer. Informovala o tom IATA, ktorej 240 členských leteckých spoločností predstavuje 94 percent pravidelnej medzinárodnej leteckej dopravy.
Najväčším vlaňajším leteckým nešťastím bola havária lietadla brazílskej spoločnosti TAM Brasil 17. júla, po nej nasleduje nehoda stroja kenských aerolínií z 5. mája a lietadla indonézskych aerolínií Adama Air Indonesia z 1. januára.
Problémy s údržbou zohrali úlohu pri 20 percentách havárií lietadiel.
Správu priniesla tlačová agentúra Reuters.
1 jam dem