Praha 18. apríla (TASR) Až 150 miliónov českých korún (195 mil. Sk) chce do roku 2010 investovať české ministerstvo dopravy do odstrašujúcej mediálnej kampane, ktorá by mala zvýšiť bezpečnosť na českých cestách.
Hovorca ministerstva Karel Hanzelka dnes potvrdil, že kampaň by mala byť emotívna až realistická s dôrazom na dodržiavanie stanovenej maximálnej rýchlosti, agresivitu vodičov, alkohol, používanie bezpečnostných pásov a detských autosedačiek.
Hlavným cieľom kampane je znížiť počet obetí na českých cestách až na hranicu 650 osôb ročne. To je pomerne odvážna úloha, pretože vlani zahynulo v ČR pri dopravných nehodách 1123 osôb. Najpriaznivejšie údaje od roku 1990 boli v roku 2006, keď kvôli obavám z nových tvrdých postihov vodiči v Česku dočasne zmenili svoje zažité návyky - na cestách vtedy zahynulo 956 osôb.
V rokoch 1992-97 počet obetí na českých cestách neklesal pod 1300 za rok. Najhorší bol rok 1994, v ktorom v ČR pri dopravných nehodách zahynulo až 1473 osôb.
(spravodajca TASR Bohdan Kopčák) juh