Washington 10. apríla (TASR) Senátori Barack Obama a Hillary Clintonová minuli už rekordné sumy na televíznu reklamu. Rekordná suma 60 mil. USD zabezpečila pre Obamu vyše 100 tis. reklamných spotov odvysielaných na amerických televíznych staniciach. Bývalá prvá dáma by bola v inom volebnom súboji s počtom 60 tis. spotov takisto rekordérkou, ale ostrý súboj a sponzorský úspech Baracka Obamu zatienili aj jej intenzívnu kampaň. Analýzu televíznej politickej reklamy vypracovali reportéri spravodajskej stanice CNN.
Obama vedie v týchto dňoch intenzívnu kampaň najmä na obrazovkách obyvateľov štátu Pensylvánia, ale aj v Severnej Karolíne a v Indiane. Podľa Evana Traceyho, zástupcu konzultantskej spoločnosti CMAG, ktorá so CNN na analýze spolupracovala, minul Obama v Pensylvánii na reklamu vyše 2,5-krát viac než Clintonová. Vzhľadom na to, že Obamovi sa v týchto dňoch darí získavať približne dva razy viac politických príspevkov ako Clintonovej, využíva ich na intenzívnu kampaň najmä v Pensylvánii, kde sa už 22. apríla bude rozhodovať o 158 delegátoch nominačného snemu Demokratickej strany.
Pred štyrmi rokmi počas prezidentskej kandidatúry demokrata Johna Kerryho jeho štáb nakúpil mediálny priestor celkovo pre 19 tis. politických spotov, čo bol vtedy v Demokratickej strane rekord. Kerry si však poistil svoju nomináciu už v marci, pričom volebný súboj Obamu a Clintonovej bude pokračovať zrejme až do záverečných dní primárnych volieb v júni.
Arizonský senátor John McCain, ktorý si už svoju prezidentskú nomináciu v Republikánskej strane poistil, odvysielal celkovo 14 tis. svojich politických spotov. Je to takmer trikrát menej než jeho bývalý oponent Mitt Romney, ktorý z boja o republikánsku nomináciu na funkciu prezidenta odstúpil ešte vo februári.
Tohtoročná volebná kampaň je zatiaľ najdrahšiou prezidentskou kampaňou v histórii Spojených štátov amerických. Experti predpovedajú, že celkové výdavky by mali presiahnuť jednu miliardu USD. Prezidentské voľby sa uskutočnia 4. novembra.
(Spolupracovníčka TASR Mária Ondruchová)