Nashville 31. marca (TASR) - Bývalý americký viceprezident Al Gore odštartoval dnes trojročnú kampaň za znižovanie emisií skleníkových plynov v Spojených štátoch amerických.
V kampani nazvanej "we" (my) bude Gorova Aliancia pre ochranu klímy spájať reklamu, organizáciu aktivít prostredníctvom internetu a partnerstvo s občianskymi skupinami. Cieľom je poskytovať ľuďom informácie o globálnom otepľovaní a nabádať volených predstaviteľov na riešenia.
Reklamná kampaň novej iniciatívy prirovnáva hnutie boja proti klimatickým zmenám k iným veľkým podujatiam z minulosti ako boli zastavenie fašizmu v Európe počas druhej svetovej vojny, prekonanie segregácie v USA či vyslaniu prvého človeka na Mesiac.
"Snažíme sa vyvolať hnutie pre zmenu verejnej mienky, aby naši lídri mali pocit, 'Áno! Skutočne z tohto musíme urobiť otázku najvyššej priority'," povedala riaditeľa aliancie Cathy Zoiová pre agentúru Associated Press.
Aliancia na kampaň vynaloží za tri roky 300 miliónov dolárov (6,2 mld. Sk), aj keď podľa Zoiovej sú možné aj ďalšie výdavky v budúcnosti. Časť peňazí poskytol sám Gore, ktorý na iniciatívu prispel celými osobnými príjmami z knihy a filmu Nepríjemná pravda, podielom z Nobelovej ceny mieru vo výške 750.000 dolárov (15,4 mil. Sk) a ďalším osobným darom. Celkovú sumu Zoiová odmietla prezradiť.
"Keď budú politici počuť Američanov žiadajúcich hlasno a jasne zmenu, budú počúvať," uviedol Gore vo vyhlásení.
Výskumy podľa Zoiovej ukazujú, že mnohých Američanov znepokojujú klimatické zmeny, nevedia však, čo proti nim môžu urobiť. Webová stránka kampane "we" to chce zmeniť rôznymi radami týkajúcimi sa napríklad toho, ako šetriť energiu doma a v práci alebo ako sa obrátiť na svojich volených predstaviteľov.
Na internete: www.wecansolveit.org