Brusel 5. februára (TASR) - Dočasná belgická vláda chce vzhľadom na niekoľko mesiacov trvajúcu minuloročnú politickú krízu spustiť medzinárodnú reklamnú kampaň s cieľom zlepšiť imidž krajiny v zahraničí.
Ako dnes informuje belgická tlač, po dohadoch o hroziacom rozdelení krajiny chce premiér Guy Verhofstadt upokojiť zahraničných investorov a prezentovať im Belgicko ako štát zaujímavý z ekonomického hľadiska, kde sa oplatí investovať. Napríklad americká obchodná komora minulý týždeň vyhlásila, že Belgicko nie je dobrým miestom na investovanie. Nová kampaň, na ktorú vláda vyčlenila vyše milión eur, má rozptýliť takéto obavy.
Začať by sa mala v marci vo viacerých zahraničných médiách. Plánované sú reklamné spoty na staniciach CNN, BBC, Deutsche Welle či vo veľkých denníkoch, ako napríklad Financial Times.
V Belgicku je od decembra pri moci dočasný kabinet, ktorý zostavil šéf predchádzajúcej vlády Verhofstadt po tom, ako sa víťazovi júnových parlamentných volieb, šéfovi flámskych kresťanských demokratov Yvesovi Letermovi, nepodarilo dospieť k dohode s valónskymi stranami na novej vláde. Dôvodom sporom bola reforma štátu, ktorá by dala väčšie právomoci regiónom. V dôsledku najdlhšej vládnej krízy v histórii krajiny sa začalo hovoriť o možnom rozdelení Belgicka na flámsku a valónsku časť.
(spravodajkyňa TASR Monika Poláková) zll