Brémy 30. januára (TASR) - Vzhľadom na ostrú konkurenciu medzi leteckými spoločnosťami sa tlak na modernizáciu ich prepravného parku v uplynulých rokoch výrazne zvýšil. V Brémach to v utorok povedal šéf EADS Louis Gallois. Teraz ho zostruje aj zdražovanie leteckého benzínu. Gallois však na porade uviedol, že nová generácia civilných dopravných lietadiel bude mať o 15 až 20 % nižšiu spotrebu paliva na 100 kilometrov letu než súčasné stroje. Airbus 380 spotrebuje na túto vzdialenosť a cestujúceho menej ako 3 litre benzínu. Manažér upozornil aj na to, že výrobcovia lietadiel znížili v posledných rokoch vonkajšiu hlučnosť strojov asi o 75 %.
Gallois navrhol, aby vlády podporovali stimulmi záujem leteckých spoločností o nákup nových strojov. Dodal, že nižšie dane pre aerolínie s moderným prepravným parkom by boli motivačné.
Ochrana životného prostredia nie je len témou výrobcov lietadiel. Je to úloha pre všetkých účastníkov v sektore: výrobcov strojov, motorov do nich a aerolínií, ale aj organizátorov leteckej dopravy. Veľké rezervy sú podľa neho v efektívnejšom zabezpečovaní letov. Plynulosti leteckej dopravy by veľmi prospelo viac pristávacích a odletových dráh.
Informovala o tom agentúra DPA.