Paríž 23. januára (TASR) - Drvivá väčšina Francúzov si myslí, že médiá to už preháňajú s prinášaním správ o romantických "výčinoch" prezidenta Nicolasa Sarkozyho. Vyplýva to z dnes zverejneného prieskumu verejnej mienky.
Prieskum uskutočnila agentúra TNS Sofres pre francúzsky katolícky denník La Croix. Podľa jeho výsledkov 93 percent Francúzov si myslí, že médiá venovali príliš veľa priestoru Sarkozyho súkromnému životu, a 52 percent zastáva názor, že médiá sa priveľmi venovali informovaniu o jeho politickej činnosti.
Sarkozy sa v posledných mesiacoch iba zriedkavo neocitne na titulných stranách denníkov a časopisov o celebritách. Takáto situácia trvá od jeho rozvodu s druhou manželkou Céciliou a následného vzťahu s bývalou supermodelkou a speváčkou Carlou Bruniovou.
Percentá prezidentovej popularity za ostatné dva mesiace prudko klesli - voličov očividne odpudzuje podrobné mediálne mapovanie jeho búrlivého ľúbostného života. Francúzi by zrejme boli radšej, keby sa Sarkozy zaujímal o ich každodenné problémy.
Predaj magazínu L'Express stúpol až o 50 percent, keď mal na titulnej strane článok o Sarkozyho súkromí. Predaj ľavicovo orientovaného týždenníka Nouvel Observateur sa zvýšil o 40 percent, keď sa na titulke objavil Sarkozy alebo niekto z jeho rodiny.
Po zlých výsledkoch v prieskumoch sa Sarkozy neukázal s Bruniovou na verejnosti už takmer tri týždne. Namiesto toho odštartoval sériu návštev v regiónoch, kde vedie rozhovory o lokálnych problémoch pred marcovými komunálnymi voľbami.