Columbia 22. januára (TASR) Od februára minulého roka mal republikánsky kandidát na prezidenta Mitt Romney v televíznych staniciach štátu Južná Karolína 5257 reklamných šotov. Za ním nasledoval miestny rodák a kandidát Demokratickej strany John Edwards. Jeho volebnému tímu iba za posledné tri mesiace kampane odvysielali 4088 príspevkov.
Obaja kandidáti výrazne prevyšujú počtom reklám svojich konkurentov. Za ostatných 12 mesiacov mohli obyvatelia Južnej Karolíny podľa agentúry Nielsen Media vidieť až 19.191 kandidátskych reklamných šotov, z ktorých 57 percent tvorila reklama republikánov.
Práve republikán Mitt Romney ani napriek masívnej televíznej kampani v Južnej Karolíne neuspel. V sobotňajších primárkach skončil až na štvrtom mieste so ziskom 15 percent hlasov. Jeho traja úspešnejší konkurenti John McCain, Mike Huckabee a Fred Thompson mali dohromady 4566 šotov, čo je o takmer 700 menej než mal samotný Romney. Ten je jedným z najbohatších prezidentských kandidátov v súčasnej predvolebnej kampani. Vzhľadom na dostatok prostriedkov investoval do drahej televíznej reklamy zatiaľ v každom doterajšom dejisku nominačných volieb.
Z demokratických kandidátov v Južnej Karolíne dominoval John Edwards, ktorý sa tu narodil. Prieskumy verejnej mienky, ako aj víkendových nominačných volieb v Nevade, však nasvedčujú čoraz viac tomu, že súboj v Demokratickej strane sa aj v Južnej Karolíne odohrá medzi senátorkou Clintonovou a senátorom Barackom Obamom. Tí v poslednom týždni kampane takisto zvyšujú objem odvysielanej politickej reklamy, keďže v tomto štáte sa rozhoduje zatiaľ o najvyššom počte delegátov na nominačný stranícky kongres demokratov.
Americké prezidentské voľby budú po víkendových demokratických primárkach v Južnej Karolíne pokračovať primárnymi voľbami na Floride 29. januára. Najvýznamnejším volebným dňom primárok bude 5. február, keď sa uskutočnia v 24 štátoch.
(spolupracovníčka TASR Mária Ondruchová) hy