Po 15 rokoch závratného rastu začína kaviarenská veľmoc Starbucks strácať dych. Ešte pred desiatimi rokmi bol Howard Schultz, muž, ktorý reťazcu Starbucks priniesol svetové renomé, nahnevaný, keď jeho kaviarne prirovnávali k McDonald's. Teraz sa práve ten rozhodol kaviarňam Starbucks vyhlásiť konkurenčný boj, keď oznámil úmysel predávať kvalitné espresso.
Staronový šéf reťazca Schultz sa aj preto vracia do svojho riaditeľského kresla. Tento rok nebol pre kaviarenský reťazec úspešný.
Schultz preto predstavil plán, ako Starbucks znovu postaviť na nohy - nielen ako úspešnú firmu, ale aj ako kultúrnu ikonu. Problém je však v tom, že Starbucks (na snímke SITA/AP) sa začal až príliš podobať práve na McDonald's je všade a je neosobný. A kvantita má nepriaznivý vplyv na kvalitu a obsluhu. Pritom zákazníci za odtučnené latte bez kofeínu a iné kávy platia pomerne vysoké ceny. Schultz preto ohlásil obmedzenie expanzie a chce sa zamerať skôr na zlepšovanie už fungujúcich pobočiek.
Starbucks najskôr Američanom ukázal inú kávu, potom vytvoril prostredie s pohodlným sedením, príjemnou hudbou a novinami. Nakoniec sa pokúsil dobyť svet.
Aj v Prahe bude od konca januára. Svoju prvú kaviareň otvoria na Malostranskom námestí.
Autor: čtk/The Independent