Banská Bystrica 9. januára (TASR) - Pravidelná letecká linka Sliač-Praha a späť je zrušená. Posledné lietadlo na tejto linke odštartovalo z letiska Sliač, podľa informácie jeho dispečerov, v pondelok. Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) tak už nemá pravidelné letecké spojenie so žiadnym letiskom na Slovensku, ani v zahraničí.
Na financovaní pôvodnej pravidelnej linky Poprad-Sliač-Praha a späť, ktorú prevádzkujú České aerolínie (ČSA), sa od 27. marca 2007 podieľala spoločnosť Hron Air, s. r. o. Základné imanie tejto spoločnosti bolo 11 miliónov Sk. Až 34 % jej akcií vlastnili Železiarne Podbrezová (ŽP), a. s., 27 % spoločnosť Scheidegger majoritného vlastníka AquaCity v Poprade Jana Telenského, po 18 % Prešovský samosprávny kraj a mesto Poprad a 3 % mesto Vysoké Tatry.
Na vykrytí strát pri prevádzkovaní linky sa nechceli podieľať ani BBSK, ani mestá Banská Bystrica a Zvolen, a to napriek tomu, že zo Sliača do Prahy lietalo viac cestujúcich ako z Popradu. Preto sa akcionári Hron Airu, okrem ŽP, rozhodli, že od začiatku novembra už ani oni nebudú financovať stratovú leteckú linku, takže lietadlá do Popradu lietať prestali. Novembrovú stratu na linke medzi Prahou a Sliačom už vykrývali iba ŽP. Železiarne tak zostali sami a tiež nemienili ďalej finančne podporovať stratovú linku. Od decembra 2007 do 7. januára tohto roku linku prevádzkovali už len ČSA, konštatoval generálny riaditeľ ŽP, a. s., Vladimír Soták.
Od začiatku prevádzky koncom marca až do začiatku decembra 2007 prepravili na linke Poprad-Sliač-Praha a späť ČSA 46-miestnym lietadlom počas 324 letov 9 864 pasažierov, z nich bolo 9 077 platiacich. Obsadenosť lietadla z Prahy dosiahla necelých 48 % a opačným smerom vyše 44 %. Pomer cestujúcich bol 63 ku 36 % v prospech Sliača. Za toto obdobie dotácia na vykrytie straty zo strany Hron Airu bola približne 22 miliónov Sk a na jej úhrade sa podieľali akcionári úmerne podľa množstva akcií.