Londýn 3. januára (TASR) - Dvaja britskí zubári vyhrali už druhý súdny spor s francúzskym odevným gigantom Lacoste kvôli právu používať zubatého krokodíla v znaku pred svojou ordináciou.
Firma Lacoste dala dentistov na súd s argumentom, že ich znak je príliš podobný jej vlastnému emblému - zelenému krokodílovi, ktorý zdobí milióny polokošelí na celom svete.
Simon Moore a Tim Rumney z anglického Cheltenhamu ako dôvod pre výber krokodíla na svoju propagáciu uviedli, že tento plaz je známy svojou papuľou plnou zubov.
Po minuloročnej prvej súdnej prehre v boji o obchodnú značku sa Locoste odvolal na britský Úrad duchovného vlastníctva, ktorý je zodpovedný za patenty, obchodné značky a otázky autorských práv. Vládna inštitúcia dnes potvrdila pôvodné rozhodnutie s tým, že je nepravdepodobné, aby si zákazníci pomýlili zubnú ordináciu s odevnou spoločnosťou.
Logo zubárov obsahuje slová "Zubná prax" a ich krokodíl v porovnaní s Lacostom nemá vydutý chrbát a červený jazyk.
Spoločnosť Lacoste po prehre musí zaplatiť súdne útraty v sume 1450 libier, uviedla agentúra Reuters.
Emblém Lacoste pochádza od legendárneho francúzskeho tenistu Reného Lacosteho, ktorého v 20-tych rokoch 20. storočia prezývali "Aligátor" alebo "Krokodíl". V roku 1933 hráč spolu s majiteľom firmy na výrobu pleteného tovaru založil spoločnosť La Chemise Lacoste na výrobu tričiek s vyšitým logom.