SME

Na september sa pripravuje summit na zlepšenie života detí

Paríž 18. apríla (TASR) - Najmenej 250 miliónov detí vo veku od päť do 14 rokov pracuje v podmienkach pripomínajúcich otroctvo. Vyše 500 miliónov detí ...

Paríž 18. apríla (TASR) - Najmenej 250 miliónov detí vo veku od päť do 14 rokov pracuje v podmienkach pripomínajúcich otroctvo. Vyše 500 miliónov detí žije za necelý dolár denne, oznámil v utorok v Ženeve hovorca Detského fondu OSN (UNICEF) Lynn Geldof. Ako informuje v dnešnom čísle francúzsky denník Le Monde, spôsob, ako sa vo svete pozerá na deti a ako sa s nimi zaobchádza, sa za uplynulých desať rokov vyvinul k lepšiemu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

K zmene správania sa k deťom prispel aj fakt, že v roku 1989 OSN prijala Medzinárodnú konvenciu práv dieťaťa, ktorú už podpísali prakticky všetky krajiny sveta. V roku 1990 sa v New Yorku konal prvý Svetový summit pre deti, pripomína Le Monde.

SkryťVypnúť reklamu

V septembri 2001 sa má konať ďalší svetový summit pre deti, na ktorom sa má vyhodnotiť dosiahnutý pokrok a stanovia sa úlohy pre budúcnosť v tejto oblasti. Približne 30 prezidentov, vrátane francúzskeho Jacqua Chiraca, už oznámilo, že sa zúčastnia na summite. Na ňom sa má obnoviť kampaň na zlepšenie osudu detí v mnohých krajinách.

Na septembrovom summite sa majú prijať nové záväzky na zlepšenie osudu detí a stanovia sa tri hlavné ciele: majú sa zlepšiť podmienky, do ktorých deti prichádzajú, má poskytnúť základné vzdelanie na čo najlepšej úrovni pre každé dieťa a napokon sa má zlepšiť najmä už dospievajúcim deťom ich účasť na živote spoločnosti.

Len globálna stratégia, ktorá bude zahŕňať rodinné prostredie a spoločnosť, má šancu na úspech, uvádza Le Monde. Generálna riaditeľka UNICEF Carol Bellamyová pre Le Monde povedala, že pre deti v najnižšom veku predstavujú najväčšie nebezpečenstvo chudoba, vojny a AIDS. Vo svete ročne zomiera 11 miliónov detí na príčiny, ktorým bolo možné predísť, uzatvárajú francúzske noviny.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  5. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  6. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  7. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  8. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 095
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 783
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 647
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 427
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 3 598
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 591
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 253
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 862
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Pierre Poilievre vedie Konzervatívnu stranu.

Hlas odovzdalo 7,3 milióna voličov.


TASR
Americký prezident Donald Trump.

Súd námietku preskúma dôkladnejšie.


TASR 1
Požiar v New Jersey.

Požiar spálil vyše 34 kilometrov štvorcových.


TASR
Ilustračná snímka.

Verejná doprava bude posilnená.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu