Viedeň 27. novembra (TASR) - Schwechat zrejme získa bratislavské letisko aj bez privatizácie. Dlhodobé zmluvy by mali byť zárukou pre vysoké investície, ako vo svojom dnešnom vydaní píše rakúsky denník WirtschaftsBlatt.
Podľa denníka je rozhodnutie o budúcej spolupráci letísk Bratislava a Viedeň na spadnutie. "Už to môže ísť veľmi rýchlo," potvrdili zainteresované kruhy. Naklonení sú aj politickí predstavitelia oboch strán. Po viacerých pozitívnych signáloch zo slovenskej strany rakúsky minister dopravy Werner Faymann uviedol: "Môj slovenský kolega so mnou hovoril o zmysluplnej spolupráci oboch letísk." Navyše, prednedávnom sa novoobsadili dôležité miesta vo vedení Letiska M. R. Štefánika Airport Bratislava, a. s., (BTS). Ľudia, ktorí vlani zabránili vstupu Schwechatu, sú vo veľkej väčšine už odstavení, tvrdí zdroj oboznámený so situáciou.
Podľa WirtschaftsBlattu ide v súčasnosti v podstate iba o dotiahnutie detailov konečnej dohody medzi oboma letiskami. Najdôležitejšou vecou je zabezpečiť Viedni strategický vplyv v bratislavskom letisku bez privatizácie. Na jednej strane premiér Robert Fico sľúbil svojim voličom, že nebude privatizovať letisko Bratislava, na strane druhej Schwechat požaduje dostatočné záruky pre svoje plánované investície.
Podľa rakúskeho denníka prichádza do úvahy okrem až 20-ročnej dohody o prevádzkovaní letiska aj založenie spoločného podniku. Na pôvodných plánoch viedenského letiska investovať v Bratislave viac ako 200 miliónov EUR, v prepočte 6,7 miliardy SKK, sa podľa WirtschaftsBlattu zatiaľ nič nezmenilo.
Tieto peniaze Letisko Bratislava nutne potrebuje. Po prudkom raste cestujúcich tu dnes panuje bezvetrie, ako to pomenoval WirtschaftsBlatt. Hlavnou príčinou je nedostatok investícií. Zatiaľ čo vlani sa počet vybavených cestujúcich zvýšil o 46 % na takmer 2 milióny, v tomto roku miera rastu predstavuje najviac 2 %.
Informoval o tom WirtschaftsBlatt.