Londýn 17. apríla (TASR) - Naozaj originálne zavŕšil štúdium dizajnu produktov Robin Southgate z britskej Brunel University. Vymyslel totiž toastovač, ktorý na raňajky obohatí predpoveďou počasia vypálenou na toastový chlieb.
Toastovač si predpoveď stiahne z internetu a pretransformuje ju do známych grafických symbolov. Tmavé mraky znamenajú zlé počasie, žiariace Slnko oznamuje pekné počasie.
Southgate nechcel ukončiť štúdium projektom, z ktorého by nebol žiadny účinok. "Videl som, čo vymysleli tí predo mnou. Mnohé projekty sa mi zdali príliš seriózne alebo jednoducho hlúpe. Také niečo neodráža môj charakter. Ja som sa rozhodol urobiť niečo, čo u každého vyvolá úsmev na tvári," povedal Southgate.
Inšpiráciou mu bol Tangible Media Projekt Massachusettského inštitútu technológií (MIT). V rámci tohto projektu sa vedci pokúšajú premeniť všetky mysliteľné predmety každodenného života na nosiče informácií. Southgate: "V MIT chcú všetko, čo sa teraz robí na počítači, preniesť na bežné prístroje. Týmto spôsobom sa má zredukovať práca s počítačom. Ja som sa rozhodol prerobiť toastovač. Toastový chlieb sa stane informačným médiom."
Súčasný prototyp dokáže na chlieb vypáliť tri obrázky. Prístroj využíva programovací jazyk Java, ktorý vie pracovať s internetovou databankou počasia. Toastovač sa s ňou pravidelne kontaktuje cez modem.
Samotné obrázky sa na chlieb vypália šablónami. Sú zhotovené z ohňovzdornej umelej hmoty a navinuté na špeciálnej osi. Pred koncom toastovania sa rozvinú a na 20-30 sekúnd pokryjú krajec chleba, na ktorý sa vypáli príslušný symbol.
"V princípe funguje tento toastovač ako každý iný," hovorí Southgate. "Konzument však dostane na chlebe aj informáciu, ktorú by si musel inak prácne zháňať."