Paríž 20. októbra (TASR)- Aj dnes pokračoval štrajk parížskeho metra, vlaková doprava však už v rámci toho, že niektorí dopravní zamestnanci sa vrátili späť do práce, obnovila svoju prevádzku.
Štrajk, ktorý sa začal v stredu v noci a spôsobil výrazné prerušenie spojov aj v nasledujúcich dvoch dňoch, mal byť reakciou odborov na pokus o zrušenie špeciálnych dôchodkových privilégií francúzskym prezidentom Nicholasom Sarkozym.
Mnoho orgánov súhlasilo s obnovením dopravných spojov, prieskumy verejnej mienky navyše dokazujú iba čiastočnú podporu štrajku francúzskou verejnosťou.
Protestná akcia, na ktorej sa po prvý raz od roku 1995 dokázalo dohodnúť všetkým osem odborových organizácií tamojších železničiarov, mala pôvodne trvať iba 24 hodín. Menšie odborové organizácie však nakoniec presadili jej pokračovanie.
Na štrajk vyzvali nielen železničiari, ale aj odborové organizácie poštových zamestnancov, učiteľov, úradníkov či distributérov elektrickej energie alebo plynu.
Sarkozy by chcel zrušiť niektoré privilégia štátnych zamestnancov v súvislosti s odchodom do dôchodku. Reformy sa týkali najmä fyzicky náročných povolaní, akými sú baníci, rušňovodiči, ktorí odchádzajú do penzie skôr a za veľkorysejších podmienok ako zvyšná časť francúzskej pracujúcej populácie.
Francúzska vláda tvrdí, že tieto privilégiá predstavujú príliš veľa výdavkov zo štátnej pokladnice a nie sú spravodlivé voči ostatným občanom.