Brusel 21. septembra (TASR) - Znalosť angličtiny nie je pre rozvoj podnikania a obchodu dostatočná. Tvrdia to zástupcovia podnikov, obchodných komôr i jazykoví odborníci, ktorí sa dnes v Bruseli zúčastnili na konferencii o tom, aké výhody podnikom prinášajú znalosti iných jazykov a kultúr.
Hoci je angličtina v sektore obchodu stále číslom jeden, odborníci sa zhodujú v tom, že ďalšie jazykové znalosti a medzikultúrne vedomosti môžu pre firmy znamenať konkurenčnú výhodu a naopak komunikačná bariéra pripravuje európske podniky o množstvo obchodov.
Firmy, ktoré pristupujú k viacjazyčnej komunikácii strategicky, majú podľa EK o 40 percent vyšší objem predaja do zahraničia než konkurenčné firmy bez takýchto jazykových stratégií.
Štúdia, ktorú zverejnila komisia vo februári, ukázala jasnú súvislosť medzi znalosťou jazykov a úspechom v oblasti exportu. Takisto sa ukázalo, že angličtina je kľúčovým jazykom pre získanie prístupu k exportným trhom, no pre udržanie dlhodobej obchodnej spolupráce nestačí len jej znalosť.
Aj napriek tomu, že anglický jazyk má v medzinárodnom obchode stále dominantné postavenie, čoraz viac sa zvyšuje dopyt po iných jazykov. Približne štvrtina spoločností v prieskume uviedla, že potrebuje stále zlepšovať úroveň angličtiny vo firme, rovnaký podiel podnikov však hovoril o dôležitosti nemčiny a francúzštiny.
Na popredných miestach z hľadiska obchodovania je aj španielčina a ruština. Mnoho spoločností, najmä z radov veľkých podnikov, poukazuje na to, že je pre ne dôležité aj ovládanie neeurópskych jazykov vrátane arabčiny, čínštiny a urdštiny.
(spravodajkyňa TASR Monika Poláková) dem