
Pri rozbehu je ale riadenie okamžite účinné, takže počiatočné obavy boli úplne zbytočné. Vlek normálny, podvozok oproti VSO ide dnu sám. Všetko je pekne poruke, hlavne vypínač vlečného lana je umiestnený priam geniálne. Výhľad z kabíny je kôli nízkym bokom trupu vynikajúci. Krúženie je veľmi príjemné, bez rušivých momentov aj pri nižších rýchlostiach.
Čo ma potesilo ale najviac, je let na mínusových klapkách. A je to naozaj veeeľmi rýchlo. Pristátiu pri spomínanom počasí sa bolo treba venovať trocha poctivejšie, hlavne po otvorení brzdiacich klapiek, keď som bol rád, že niekto vymyslel popruhy. Brzdy sú neskutočne jedovaté. Lietadlo sa doslovne zastaví a z kabiny je vidiet skoro pod seba ... super. V pondelok sme šampanským pokrstili LAKa aj na mojom domovskom letisku v SNV.
Podarilo sa aj povoziť a aj dačo nafotiť v južnej vlne. To je v skratke všetko, ale musím sa ešte poďakovať Radekovi Vinterovi, s ktorého pomocou a profesionálnym prístupom sa uvedená „hračka“ dostala ako prvá aj na Slovensko.
Plachteniu zdar! Ivan
Autor: Ivan Žiška