Iránsky prezident Mahmúd Ahmadínežád je podľa svojich kritikov dogmatický a hluchý k odporúčaniam expertov. Pred voľbami sa však pokúša zmeniť a plánuje si zriadiť horúcu telefónnu linku pre obyčajných voličov.
Občania, ktorí si budú chcieť s prezidentom pohovoriť o svojich "problémoch, ponosách a návrhoch", majú vytočiť linku 111. Ozvú sa im poradcovia z prezidentskej kancelárie, informovali noviny Guardian.
Ide o najnovšie z popularizačných opatrení iránskeho prezidenta, ako sa priblížiť voličom. V roku 2005 mu takéto kroky pomohli zvíťaziť v prezidentských voľbách.
Elity ignoruje, chce sa priblížiť k masám Hoci naďalej ignoruje názory iránskej elity, ktorá kritizovala jeho hospodársku politiku ako zlú zmes populistických sľubov, priama telefónna linka na prezidenta môže posilniť jeho imidž politika, ktorý má blízko k masám.
VIDEO - Prejav Ahmadínežáda "Smrť Amerike!"
Zriadenie linky oznámil Ahmadínežád v čase svojej klesajúcej podpory v dôsledku nárastu inflácie, vysokej nezamestnanosti a predaja benzínu na prídel.
V minulosti sa najvyšší predstaviteľ islamskej republiky pokúsil zlepšiť komunikáciu s verejnosťou zriadením vlastného blogu na internete , ktorý je prístupný v angličtine, arabčine, francúzštine a jazyku farsí.
Poveril tiež svojich poradcov, aby pripravili jeho názory a prejavy na knižné vydanie, čo môže byť pokus ako ich zverejniť bez filtra kritických médií.
VIDEO - Prejav Ahmadínežáda o nukleárnej energii
Horúca linka začne fungovať vo februári Hotline na Ahmadínežáda začne fungovať vo februári počas desaťdňového obdobia, keď si Irán pripomína výročie islamskej revolúcie v roku 1979.
Myšlienka na horúcu linku ho napadla počas jeho ciest po vidieku, keď sa prihováral desiatkam tisíc ľudí na zhromaždeniach pod otvoreným nebom po celom Iráne. Vyzval občanov, aby listy so svojimi názormi a požiadavkami odovzdali jeho poradcom. A tak sa aj stalo.
Zo 7,2 milióna listov, ktoré dostal, žiadalo približne 40 percent pisateľov o finančnú výpomoc, ďalší o zamestnanie, strechu nad hlavou a lekárske ošetrenie. Prezidentskej kancelárii sa doteraz podarilo odpovedať iba asi na polovicu listov.
Prezident vytvoril osobitný tím, ktorý má dosledovať vybavenie listov. Jeho vedúci Hášim Gharghi povedal, že zriadili kancelárie pre styk s verejnosťou a telefónne linky, aby umožnili pisateľom domáhať sa odpovedi na ich listy.