Bratislava 6. júna (TASR) - Príčinou meškania nepravidelnej leteckej linky č. KBR 2533 6. júna z Bratislavy do egyptskej Hurgady spoločnosti Koral Blue, ktorej prevádzkovateľom je Kartago Airlines, bola porucha na podvozku lietadla. Kapitán po odlete lietadla Boeing na palube so 148 pasažiermi z letiska Bratislava krátko po polnoci signalizoval poruchu a rozhodol sa pre opätovné pristátie na tomto letisku.
"Prevádzkovateľ v dôsledku uvedenej udalosti rozhodol o pristavení náhradného lietadla, čo spôsobilo výrazné meškanie danej linky," uvádza sa v stanovisku, ktoré 6. júna TASR poslala a. s. Letisko M. R. Štefánika Airport Bratislava (BTS). Ako sa v ňom ďalej spresňuje, po pristáti bolo zistené poškodenie ľavej pneumatiky na hlavnom podvozku a chýbajúci kryt podvozku. Udalosť bola bezodkladne nahlásená na útvar odborného vyšetrovania leteckých nehôd a udalostí Leteckého úradu SR. Úrad vykonal dôkladné vyšetrenie za prítomnosti posádky, vrátane fotografickej dokumentácie a obhliadky vzletovo-pristávacích plôch. "Výsledky vyšetrovania príčiny poškodenia pneumatiky budú známe až po ukončení vyšetrovania a BTS sa k nim dovtedy nebude vyjadrovať," avizuje letisko v stanovisku. Plánovaný odlet o 13.20 h miestneho času bol v dôsledku riadenej koordinácie letového toku vzdušného priestoru posunutý na 14.58 h, keď lietadlo aj s pasažiermi na palube odštartovalo do cieľovej destinácie.
Pracovníci útvarov Letiska M. R. Štefánika majú pochopenie pre situáciu, v ktorej sa ocitli cestujúci uvedenej linky, a preto sa snažili vyhovieť priebežným požiadavkám cestujúcich v čo najväčšej možnej miere v rámci bezpečnostných pravidiel platných na európskych medzinárodných letiskách. Zo strany BTS im bola poskytnutá strava, prístup k batožine a vlastnými kapacitami pokryli aj nároky na nočnú prepravu niektorých pasažierov do hotelových zariadení.
Podľa platných pravidiel Európskej komisie (EK) o právach cestujúcich v leteckej doprave ak je reálny predpoklad, že na linke vznikne meškanie 4 hodiny a viac pri letoch mimo územia EÚ, musí letecká spoločnosť, prevádzkujúca let, na vlastné náklady cestujúcemu zabezpečiť stravu a občerstvenie prípadne ubytovanie v hoteli, vrátane prepravy a možnosti využiť telekomunikačné vybavenie. Ak meškanie prekročí 5 hodín, je letecká spoločnosť povinná cestujúcim ponúknuť vrátenie peňazí za letenku.
Stanovisko, týkajúce sa meškania lietadla do Hurgady, 6. júna TASR poskytla PR manažérka a. s. BTS Zora Kalousková.