BRATISLAVA 1. júna (SITA) - Vláde nie je jasné, čo vlastne s bratislavským letiskom chce robiť. Ako ďalej uviedol na piatkovej tlačovej konferencii Slovenskej demokratickej kresťanskej únie (SDKÚ) podpredseda strany Ivan Mikloš, "pritom pred rokom bratislavské letisko a slovenská verejnosť mala šancu na vstup silného investora. " Ako ďalej uviedol I. Mikloš, "bolo to konzorcium TwoOne". Pripomenul vtedajší záväzok investora investovať priamo do letiska do roku 2010 vo výške 9,3 mld. Sk a ďalších 6 mld. Sk do roku 2015. Z týchto prostriedkov sa mal podľa Mikloša vybudovať nový terminál, mal sa rekonštruovať existujúci terminál, mala byť obnovená letová dráha a mali byť vybudované parkoviská a ďalšie obslužné zariadenia. Ako ďalej uviedol Mikloš, nezanedbateľným by podľa Mikloša bol príjem do štátnej pokladne vo výške 10,5 mld. Sk za predaj 66-percentného podielu akcií.
Podľa Miklošových slov Ficova vláda ktorá nastúpila v júli minulého roku, tento privatizačný projekt zrušila a hovorila o iných spôsoboch financovania rozvoja letiska. Mikloš zároveň pripomenul protirečiace si výroky premiéra Fica a ministra dopravy Vážneho o zdrojoch na rozvoj bratislavského letiska počas uplynulého roka. "Nebolo povedané, odkiaľ sa tieto peniaze reálne vezmú", dodal Mikloš. Podpredseda SDKÚ poukázal na to, že bratislavské letisko generuje ročný zisk vo výške 70 až 80 mil. Sk a teda alternatíva splácania úveru vo výške 3,5 mld. Sk letiskom je absolútne nereálna.
Bratislavské letisko je podľa vyjadrení predsedu vlády Róberta Fica z októbra 2006 atraktívne a tak nebude problém rozvíjať ho aj s inými zdrojmi ako s tými, ktoré malo získať privatizáciou. "Rozvoj letiska plnohodnotne zabezpečí štát, máme k dispozícií cudzie zdroje, úvery," doplnil minister dopravy Ľubomír Vážny premiéra v októbri 2006. Podľa neho je letisko v dobrej finančnej kondícii, jeho ročné tržby sa pohybujú na úrovni okolo 1 mld. Sk, pričom sa očakáva rast letiska o 10 až 15 % ročne. "Bez pomoci štátu je letisko schopné získať úver vo výške 2 mld. Sk až 2,5 mld. Sk. Nie je problém, aby banka poskytla letisku úver v tomto objeme," zdôraznil v októbri minulého roku minister Vážny.
Konzorcium TwoOne zložené z viedenského letiska, private equity skupina Penta a rakúskej Raiffeisen Zentralbank schválila vláda premiéra Dzurindu ako najvhodnejšieho kupca 66-percentného balíka akcií. Transakcia sa mala uzavrieť do 15. augusta 2006 po splnení všetkých odkladacích podmienok. Jednou z nich bolo aj získanie súhlasu Protimonopolného úradu SR (PMÚ). Ten však 14. augusta 2006 oznámil, že lehotu na vydanie rozhodnutia predlžuje do 19. októbra 2006, na základe čoho odporučila vláda odstúpiť od zmluvy. Následne 11. septembra 2006 PMÚ vydal negatívne stanovisko k predaju akcií letiska konzorciu TwoOne.
BRATISLAVA 1. júna (SITA) - Letisko Bratislava zostane štátne. Ako ďalej reagoval na piatkovej popoludňajšej tlačovej konferencii minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomír Vážny na dopoludňajšiu tlačovú besedu poslanca SDKÚ-DS Ivana Mikloša, ktorý kritizoval vládu za to, že zrušila vlani privatizáciu bratislavského letiska a už rok nepokračuje v jeho rozvoji. Miklošovu dopoludňajšiu kritiku minister Vážny odmietol. "Som presvedčený o tom, že letisko vieme rozvíjať, aj keď ostane v rukách štátu a že vieme nájsť jeho zmysluplné využitie," vyhlásil.
Ako ďalej uviedol minister, v rámci tzv. krátkodobých opatrení rozvoja bratislavského letiska sa v júli tohto roku dokončí výstavba parkoviska, nástupných mostov za približne 300 mil. Sk a v septembri sa ukončia úpravy potrebné pre zabezpečenie schengenských opatrení v objeme približne 420 mil. Sk. Dlhodobá koncepcia do roku 2010 sa podľa ministra pripravuje a bude známa koncom júna. Projekty tzv. dlhodobej koncepcie sa majú podľa ministra financovať pomocou úverových zdrojov. Ako prezentoval minister, "nemáme problém so zabezpečením si úverov". Možnosť privátnych partnerstiev a štátu na bratislavskom letisku minister nevidí v oblasti letových služieb. Uvažovať by sa podľa neho dalo o týchto partnerstvách len v oblasti neletových služieb, napríklad v rozvíjaní ubytovacích kapacít v okolí letiska.
Bratislavské letisko je podľa vyjadrení predsedu vlády Roberta Fica z októbra 2006 atraktívne, a tak nebude problém rozvíjať ho aj s inými zdrojmi ako s tými, ktoré malo získať privatizáciou. "Rozvoj letiska plnohodnotne zabezpečí štát, máme k dispozícií cudzie zdroje, úvery," doplnil minister Vážny premiéra v októbri 2006. Podľa neho je letisko v dobrej finančnej kondícii, jeho ročné tržby sa pohybujú na úrovni okolo 1 mld. Sk, pričom sa očakáva rast letiska o 10 až 15 % ročne. "Bez pomoci štátu je letisko schopné získať úver vo výške 2 mld. Sk až 2,5 mld. Sk. Nie je problém, aby banka poskytla letisku úver v tomto objeme," zdôraznil v tom čase minister.
Konzorcium TwoOne zložené z viedenského letiska, private equity skupina Penta a rakúskej Raiffeisen Zentralbank schválila vláda premiéra Dzurindu ako najvhodnejšieho kupca 66-percentného balíka akcií. Transakcia sa mala uzavrieť do 15. augusta 2006 po splnení všetkých odkladacích podmienok. Jednou z nich bolo aj získanie súhlasu Protimonopolného úradu (PMÚ) SR. Ten však 14. augusta 2006 oznámil, že lehotu na vydanie rozhodnutia predlžuje do 19. októbra 2006, na základe čoho vláda odporučila Fondu národného majetku odstúpiť od zmluvy. Následne 11. septembra 2006 PMÚ vydal negatívne stanovisko k predaju akcií letiska konzorciu TwoOne.