Londýn 1. júna (TASR) - Učitelia by nemali vyzývať žiakov, aby sa počas vyučovania hlásili, keď chcú odpovedať na položenú otázku, keďže takýto postup môže spôsobiť ujmu plachým deťom. Odporúčanie dnes zverejnilo britské ministerstvo školstva.
Smernice vypracovali na základe výskumu, ktorý zistil, že niektoré deti vo veku sedem až 11 rokov majú problémy vyrovnať sa spolužiakom napriek tomu, že predtým sa im darilo dobre. Predpokladá sa, že tiché deti, ktoré zaostávajú, môžu zostať nepovšimnuté, keďže radšej zostávajú "neviditeľné" a počas vyučovania na seba nechcú pútať pozornosť. Neprekáža im, ak im nie je venovaná bezprostredná pozornosť, tvrdia vedci.
Žiaci v "zóne pohodlia" potrebujú iný prístup, aby urobili pokroky, uviedla vláda. Kabinet učiteľom ponúkol viacero stratégií, vrátane aktívneho vyvolávania žiakov alebo poskytnutia 30 sekúnd "času na rozmyslenie" pred tým, ako vyvolaní začnú odpovedať. Žiakov by tiež mali povzbudzovať k tomu, aby o položených otázkach diskutovali vo dvojiciach. Učitelia by sa tiež mohli pokúsiť viesť malé skupiny žiakov a poskytnúť tak deťom príležitosť rozvinúť svoju asertívnosť.