Varšava 28. mája (TASR) Rády poľských františkánov a kapucínov nechcú len nečinne čakať na kandidátov, ktorí by si chceli obliecť habit - mnísi pripravujú reklamné akcie, napísal dnes denník Metro.
Na veľkom billboarde pri jednom z varšavských kostolov vidno poľnú cestu, po ktorej idú mnísi a pod obrázkom je nápis "Pridaj sa k nám!" Iný billboard s tvárou muža mnícha - láka: "Tvrďas? Nie - Jezuita"!
Tento typ billboardov sa v poslednom čase objavuje pri kostoloch veľmi často. Ale reklama na rády sa vysiela tiež prostredníctvom e-mailov. "Chceš zaujímavú prácu v samote? Vstúp do rádu," píše sa v reklamnom maili jedného ženského rádu.
Reklamy vytvorili mnísi, aby pritiahli k sebe záujemcov a rozšírili svoje rady. Všetko preto, lebo počet mníšok i mníchov z roka na rok klesá, hoci počet "zvyčajných" kňazov na farnostiach sa udržiava na rovnakej úrovni, okolo 23.000.
Počet mníšok za ostatných 15 rokov klesol v Poľsku o 30 percent a počet mníchov v niektorých mužských rádoch až o polovicu.
(spolupracovníčka TASR Zuzana Kohútková) dem