Eurokomisár pre dopravu Jacques Barrot v tejto súvislosti poznamenal, že ide o nové sociálne pravidlá, ktoré sú dôležitým míľnikom v sektore európskej cestnej prepravy.
Podľa novej európskej legislatívy nesmú vodiči odpracovať viac ako 60 hodín týždenne vrátane nakladania a vykladania tovaru a každé dva týždne musia mať minimálne 45-hodinovú prestávku medzi výjazdmi. Po štvormesačnom období však vodiči nesmú byť za volantom dlhšie ako 48 hodín týždenne. Šoféri by mali denne oddychovať minimálne 11 hodín, z toho aspoň deväť hodín súvisle. Po každej štyri a pol hodine cesty si musí vodič urobiť prestávku najmenej na 45 minút.
Nové pravidlá, ktoré v roku 2005 schválili členské štáty EÚ a Európsky parlament, pozmeňujú legislatívu z roku 1985, ktorá povoľovala 75-hodinový pracovný týždeň pre profesionálnych vodičov. Pravidlá udávajú minimálne požiadavky s cieľom zvýšiť bezpečnosť na cestách a zabezpečiť slušné sociálne štandardy v profesii, kde vládne silný konkurenčný boj. Členské štáty si môžu jednotlivé požiadavky ešte sprísniť. Pravidlá sa vzťahujú na všetky vozidlá na cestách nezávisle od krajiny, kde bolo vozidlo registrované.