Heidelberg 2. marca (TASR) - Deti v štátoch Európskej únie by mali začať s učením v skoršom veku ako je tomu doteraz. Zhodli sa na tom ministri školstva 27 krajín EÚ na záver dvojdňového rokovania v nemeckom Heidelbergu.
"Predškolské obdobie je rovnako dôležité ako samotná škola," povedala nemecká ministerka školstva Annette Schavanová. Ako príklad uviedla Francúzsko, kde všetky deti od štyroch rokov navštevujú predškolské zariadenia.
Únia podľa Schavanovej urobí všetko preto, aby "ukojila hlad malých detí po vedomostiach". Členské štáty sa tiež snažia zlepšiť prípravu pedagógov do predškolských zariadení. Dôležité je i to, aby takéto zariadenia bol zabezpečené aj finančne. Schavanová dodala, že porovnávanie vzdelávania detí mladších ako desať rokov bude objektívne, len ak sa stanovia "európske štandardy".
Slovenský eurokomisár pre vzdelávanie a odbornú prípravu Ján Figeľ apeloval na ministrov, aby nezabúdali na celoživotné vzdelávanie. "Najnovšie výskumy potvrdili význam investícií do vzdelávania dospelých," povedal. Dodal, že doškoľovanie a rekvalifikácia zvyšujú šance nájdenia zamestnania a zároveň znižujú sociálne výdavky. Ďalšími pozitívami sú užitočnosť takéhoto jedinca pre spoločnosť a menšia kriminalita.
EÚ chce do roku 2010 zapojiť do vzdelávania dospelých 12,5 percenta populácie. V roku 2005 dosiahla táto kvóta 10,8 percenta.