Cannes 5. apríla (TASR) - Najviac času pred televíznymi obrazovkami - v priemere 266 minút denne - trávia občania USA, iba o tri minúty menej Mexičania. V Európe patrí prvenstvo v tejto oblasti naďalej Maďarom, ktorí v priemere sledujú televízny program 249 minút denne. Súčasne to pre Maďarsko znamená tretiu priečku v celosvetovom rebríčku. Vyplýva to zo štúdie o priemernej sledovanosti televízneho vysielania, ktorá v celosvetovom meradle činí 208 minút denne.
Diváci podľa dokumentu, ktorý zverejnili na 38. ročníku medzinárodného veľtrhu televíznych produkcií MIPTV v Cannes, preferujú najviac hrané filmy, ďalej varietné programy, spravodajské relácie a športové prenosy.
Sociológovia posúdili v rámci tohtoročného prieskumu Médiamétrie celkove zvyklosti 1,2 miliardy televíznych divákov v 64 krajinách sveta.