Banská Bystrica 7. decembra (TASR) - Banskobystrická akciová spoločnosť Tatra Air, zabezpečujúca pravidelnú leteckú linku Sliač - Praha, spĺňa obidve podmienky na podanie návrhu na vyhlásenie konkurzu. Má záporné imanie a je insolventná, nedokáže splácať svoje splatné záväzky. Spoločnosť, ktorá nemá vlastné príjmy, pôsobí len ako servisná firma, nemá šancu na prežitie. Konštatoval 7. decembra na stretnutí s novinármi v Banskej Bystrici podpredseda predstavenstva a. s. Tatra Air Jozef Žitník.
Podotkol, že akcionári hľadajú alternatívne nové riešenie na udržanie leteckého spojenia Banskobystrického kraja so svetom. V piatok 8. decembra budú rokovať so zástupcami silných ekonomických subjektov, ktorí sa chceli podieľať na tomto leteckom spojení už v minulosti. "Predstavitelia Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) majú eminentný záujem na zachovaní pravidelného leteckého spojenia s Prahou, a tým aj s okolitým svetom. Robia také opatrenia, aby sa lietalo a lietať do českej metropoly sa bude," zdôraznil Žitník.
Zástupcovia minoritných akcionárov tvrdia, že BBSK ako majoritný vlastník Tatra Air ohrozuje svojím postupom letecké spojenie na linke Sliač - Praha s Československými aerolíniami (ČSA). Podľa ich informácií by mala zabezpečovať uvedené spojenie ostravská spoločnosť Job Air so Železiarňami Podbrezová (ŽP) nízkokapacitným lietadlom Saab 30. Malo by lietať zo Sliača ráno asi o 6.30 h, let by trval dve hodiny s medzipristátím v Ostrave, prílet by bol do Prahy približne o 8.30 h. Odlet z Prahy predpokladajú o 18.30 h a prílet do Sliača asi o 21.00 h. Vzhľadom na tieto skutočnosti a dĺžku letu je toto spojenie nereálne pre cestujúcich, ktorí prilietajú na stredné Slovensko, ako aj pre tých, ktorí z neho odlietajú. ČSA podľa predstaviteľa minoritných akcionárov Miroslava Tomana údajne deklarovali, že ostravskej spoločnosti neudelia kód. To znamená, že letisko Sliač vypadne z celosvetového rezervačného systému. "Pokiaľ bude chcieť niekto letieť mimo pražskú destináciu, tak si nebude môcť kúpiť jednu letenku a podať batožinu až do cieľovej stanice. Bude musieť vystúpiť z tranzitu, prejsť kontrolou, podať batožinu a opäť prejsť cez check-in v Prahe, samozrejme, s druhou letenkou," konštatoval Toman. ČSA odmietli poskytnúť kód Job Airu aj preto, lebo chcú zabezpečovať dopravu Ostrava - Viedeň, čo je absolútne proti záujmom ČSA.