Spodná bielizeň z Pyrenejského polostrova, ktorému prospieva priaznivá atmosféra sprevádzajúca španielske prét-a-porter, sa vydala dobýjať Francúzsko so svojou značkou Women'Secret, ktorá tu chce do štyroch rokov otvoriť stovku obchodov.
Jej blesková vojna v krajkách sa inšpiruje receptom, ktorý umožnil ohromujúci úspech jeho krajanky Zary. Tá masovo otvára nové obchody, pričom dáva prednosť ústnemu podaniu pred reklamou.
Taký krok sa zdá byť príliš odvážny v sektore, ktorý vo Francúzsku prechádza hlbokou krízou. Women'Secret sa dostane hneď za francúzskeho lídra v odbore Etam Lingerie s jeho 256 obchodmi.
Women'Secret však zisťuje, že odhadla potreby trhu a je pripravená začať expanziu, vyhlásil nedávno v Paríži generálny riaditeľ Jaume Miquel Naudi.
Mierne ceny, často sa meniace línie, prívetivé obchody. Women'Secret už v Španielsku aplikuje doslova a do písmena metódy mocnej skupiny Inditex a jej podobnej značky Zara.
Women'Secret má zatiaľ vo Francúzsku len štyri obchody: tri v Paríži a jeden v Marseille. Plánuje rozšírenie i na iné trhy, ale zvláštne skrýva podrobnosti svojej stratégie.
Značka, ktorá sa špecializuje na spodnú bielizeň a domáce oblečenie, patrí skupine Cortefiel (1200 obchodov v 37 krajinách sveta), sa už chce zbaviť povesti stáleho outsidera v porovnaní s úspechmi Inditexu.
Konkurencia je však tvrdá proti tomuto gigantu a jeho ôsmim značkám, ktoré súperia o nadvládu nad svetovým trhom so švédskym H&M.
Obrat oboch svetových lídrov bol v minulom roku dosť podobný: španielska skupina, ktorá má vo svete 3051 obchodov, dosiahla 7,4 miliardy eur, zatiaľ čo Švédi, s 1264 obchodmi vo svete, mali obrat 7,91 miliardy eur. V pozadí stojaci majiteľ Inditexu Amancio Ortega, ktorý mal v roku 1979 v severošpanielskej Galicii šesť obchodov, je dnes najbohatším mužom Španielska.
Denník El País nedávno odhadol jeho majetok na 16,6 miliardy eur. A tajomstvo tohto provinčného monarchu? „Čerstvé návrhy a navodenia ovzdušia nedostatkovosti,“ vysvetľuje profesor José Luis Nueno z IESE Business School v Madride.
„Značka Zara, ktorá má dnes veľkú moc príťažlivosti, si vydobyla svoju povesť s 0,3 percenta výdavkov na reklamu, zatiaľ čo konkurencia vydáva tri až štyri percentá,“ zdôrazňuje.
Tak ako prezident spoločnosti má i táto značka „obavy z preexponovania“ a dáva prednosť tomu, aby sa povedomie o nej šírilo medzi ľuďmi ústnym podaním, dodáva profesor Nueno.
Women'Secret sa zatiaľ obracia k Európe, zatiaľ čo Inditex teraz vzhliada k Ázii, „druhej priorite rastu“. Spoločnosť, ktorá vlani realizovala 56,9 percenta predaja v zahraničí, otvorila vo februári v Šanghaji svoj prvý obchod. Chce tam zriadiť ešte druhý a ďalší v Pekingu.
Autor: afp