Lietadlo A350 s dlhým doletom je "rozhodujúcim programom pre transformáciu spoločnosti," povedal Gallois. "Pri A350 sa zameriame na nový strategický priemyselný postup, ktorý bude zahŕňať všetko, čo budeme v nasledujúcom desaťročí robiť," dodal šéf firmy. Základom je optimalizačný program Power8, ktorý okrem zníženia nákladov a manažmentu hotovosti predpokladá aj rozdelenie úloh medzi jednotlivé závody a partnerov. O tejto časti Power8 sa bude rozhodovať "v prvých mesiacoch" roka 2008.
Gallois prisľúbil "spravodlivé a vyvážené rozdelenie zodpovednosti pri výrobe 4 štátom, ktoré sú s Airbusom spojené". Hovorca koncernu povedal, že Nemecko, ako aj Francúzsko môžu rátať s podielom 35 %, Veľká Británia s 20 a Španielsko s 10 %. Samotná výroba však nebude prebiehať ani v závodoch firmy v Hamburgu či Toulouse, ale u dodávateľov v Rusku, Číne alebo USA.
Z 10 miliárd EUR, v prepočte 355,42 miliardy SKK, určených na vývoj pôjde takmer pätina partnerom, ktorí sa budú zodpovedajúcou mierou podieľať na riziku. "Rokujeme s 10 partnermi v Európe, Ázii a v USA," povedal šéf Airbusu pre stratégie Olivier Andričs. Dosiahnutie dohôd si podľa neho vyžiada 4 až 5 mesiacov.
"Viac práce presunieme aj do dolárovej oblasti," vyhlásil Gallois. V "dolárových regiónoch" sa vyrába aj 30 % komponentov pre superjumbo A380. Pre nové A350 sa má tento podiel zvýšiť na 50 %. Z Južnej Kórey, ako aj z Číny bude pochádzať 5 % dodávok, zatiaľ čo s Rusmi sa rokuje o 3 %, povedal šéf predaja spoločnosti John Leahy. Pozvánku dostali aj americké firmy.
A350 má byť vyrobené z uhlíkových vlákien (52 %), titánu (14 %), hliníkových zliatin (20%) a ocele (7%). To má urobiť lietadlo ľahším a úspornejším ako konkurenčný model 777 a 787 od amerického Boeingu. Model A350-1000 bude potrebovať o štvrtinu menej paliva na jedného pasažiera ako 777ER. Verzie nového A350 by mali na trh prísť v rokoch 2013 až 2015. Pilotná kabína bude rovnaká ako v najväčšom lietadle na svete Airbuse A380.
Informovala o tom nemecká agentúra DPA.