Bratislava 3. apríla (TASR) - Elegantná, usmievavá, vysnívaná božská žena ako nová zbraň reklamy dominuje na parížskych secesných plagátoch, ktoré tvoria dnes sprístupnenú výstavu v Pálfiho paláci Galérie mesta Bratislavy. Champs Élysées, Moulin Rouge a tanečnice, zábavajúci sa Parížania pod Víťazným oblúkom i na iných miestach sú dokumentmi života v tomto veľkomeste spred vyše sto rokov.
Bohato ilustrovaných 30 veľkoformátových farebných plagátov približuje aj technický pokrok propagovaný na rôznych parížskych výstavách, a tiež výtvarné umenie, ktoré vo forme reklamných plagátov zaplavilo múry a ulice Paríža. Od roku 1890 dochádza k spojeniu reklamy a výtvarného umenia a znamená zlatý vek pre najvýznamnejších maliarov, akými boli Jules Chéret, Alfons Mucha, Toulouse-Lautrec, Vallotton, Leonetto Capielo a ďalší.
"Prvá svetová vojna znamená koniec umeleckej iniciatívy. Nastáva obdobie propagandy, v ktorom niet času na umenie," konštatuje kurátorka výstavy Jocelyne Van Deputte z múzea Carnavalet v Paríži, ktoré ich zapožičalo zo svojich zbierok.
Výstava potrvá do 10. júna.