Čokoláda sa dá aj nosiť. FOTO - REUTERS |
Čokoláda v pevnom aj kvapalnom skupenstve a jej vôňa znovu ovládli parížske výstavisko na Porte de Versailles, kde sa od soboty do stredy už po dvanásty raz koná obľúbený salón čokolády. Okrem najznámejších francúzskych výrobcov čokolády sú na ňom zastúpení aj ich kolegovia z mnohých krajín štyroch kontinentov.
Východnú Európu reprezentuje moskovská čokoládovňa, ktorá si napriek zmenám v poslednom období ponecháva názov Červený október.
"Čokoholici" majú na výstave len jednu úlohu - vybrať si z nesmierneho množstva druhov čokolády, čokoládových bonbónov, pečiva a nápojov s čokoládou, v kombinácii so šampanským či likérmi a podobne. Dámy si navyše môžu vyskúšať účinné pleťové masky z čokolády alebo si nakúpiť kozmetiku na základe čokolády, kuchárky a kuchári sa môžu zoznámiť s novými receptmi čokoládových zákuskov, prípadne i nahliadnuť do dielne majstrov remesla.
Na programe sú aj módne prehliadky, na ktorých modelky, medzi nimi aj niekoľko tanečníc známeho parížskeho kabaretu Lido, predvádzajúce šaty z čokolády. Výťažok z tejto akcie je určený pre nadáciu v prospech detí, ktorú vedie známa francúzska herečka Carole Bouquetová.
Čaká sa, že salón znovu navštívi asi 120 000 ľudí, pretože čokoládu Francúzi milujú. Aspoň občas si na nej "zmlsne" 94 percent z nich. Sedemdesiat percent si ju dopraje najmenej raz za týždeň a plná tretina po nej siaha aspoň raz denne. Väčšinu pravidelných konzumentov pritom tvoria muži, uvádza sa v tlačených materiáloch salónu.
Moskovský Červený október je v Paríži pod týmto názvom po prvý raz, ale pôvodná čokoládovňa Einem, ktorá bola založená v roku 1851 a až po revolúcii v roku 1917 dostala terajší názov, už získala cenu na svetovej výstave v Paríži v roku 1900. "Budúci rok si sem prídeme po hlavnú cenu my," povedala so smiechom pracovníčka moskovského stánku. (čtk)