Londýn 14. októbra (TASR) - Veľká Británia odštartovala program za štyri milióny libier, ktorým chce varovať mladých pred následkami vplyvu alkoholu. Reklamná kampaň upozorňuje na riziká šarvátok, znásilňovania alebo na vážne zranenia pri nehodách, s ktorými sa alkohol spája.
Reklamy sú mierené na kategóriu 18- až 24-ročných, ale tiež môžu osloviť aj mladších, ktorí chcú piť nelegálne. Snímky zachytávajú nepekné situácie, ktorých sa zúčastnili ľudia pod vplyvom alkoholu. Napríklad také, kde opití mladíci padajú z vysokých konštrukcií, alebo idú sami domov a vojdú do rušnej premávky.
"Je to hlavne o oboznámení mladých ľudí, aby vedeli piť s mierou a napriek tomu sa zabavili. Aby vzali za seba zodpovednosť a za to koľko vypijú," uviedla ministerka zdravotníctva Caroline Flintová.
Štatistika hovorí, že 70 percent prípadov na nemocničnej pohotovosti má súvislosť s alkoholom a v tretine prípadov znásilnenia bola obeť pod vplyvom alkoholu. S alkoholom údajne súvisí aj polovica všetkých násilných trestných činov.