Los Angeles 14. októbra (TASR) - Írska rocková hviezda Bono sa v piatok objavil na televíznych obrazovkách v slávnej talkšou americkej moderátorky Oprah Winfreyovej, aby spropagoval svoju najnovšiu kampaň boja proti AIDS v Afrike.
Kampaň, ktorá vznikla z nápadu lídra skupiny U2 a Bobbyho Shrivera, synovca zosnulého amerického prezidenta Johna F. Kennedyho, má názov Red (červená). Zapojili sa do nej mnohé veľké firmy pôsobiace na území Spojených štátov, ktoré vytvorili špeciálnu edíciu produktov značky Red. Nie všetky sú však naozaj červené.
Tak napríklad spoločnosť Gap ponúka Red-tričká a džínsy, mobilný operátor Motorola červený mobilný telefón, firma Converse limitovanú sériu Red-topánok, počítačová firma Apple zasa červený digitálny prehrávač hudby. Do kampane sa zapojil aj módny návrhár Giorgo Armani, ktorý vytvoril osobitnú kolekciu Red-oblečenia a módnych doplnkov.
Hlavná myšlienka kampane spočíva v tom, že veľká časť zisku (až do výšky 50 percent) poputuje na financovanie liekov pre ľudí žijúcich v Afrike, ktorí sa nakazili vírusom HIV.
"Nie každý má čas byť aktivistom či ísť protestovať," vysvetlil Bono obecenstvu v televíznom štúdiu, "ale keď si kúpite ďčervenýď produkt, daná firma dá peniaze na nákup liekov, ktoré udržia niekoho v Afrike nažive."
O opodstatnenosti kampane svedčí skutočnosť, že iba v roku 2005 zomrelo v subsaharskej Afrike na ochorenie AIDS 2,4 milióna dospelých a detí.