Dolný Hričov 22. septembra (TASR) Na pravidelnej linke Praha-Žilina-Praha privítali 22. septembra popoludní 10 000. cestujúceho, ktorým je Miroslav Štaffen zo žilinskej firmy GS1 Slovakia. Je to neziskové združenie, ktoré spravuje čiarové kódy na výrobkoch na Slovensku. "Priletel som domov z Amsterdamu cez Prahu, leteckú linku využívam často a mám dokonca striebornú kartu ČSA. Letecké spojenie využívam od júla vlaňajšieho roka, ako sa zriadila," dodal Štaffen.
Podľa primátora Žiliny Jána Slotu letecká linka je pre región severného Slovenska potrebná. V spádovej oblasti letiska je 1,2 milióna potenciálnych cestujúcich. "U nás počet cestujúcich postupne narastá, zatiaľ čo napríklad na letisku Sliač sa za posledný čas počet cestujúcich znížil o 30 %. Budem rád, ak v budúcom roku budú lietať do Prahy dva spoje denne. V tom istom roku chceme predĺžiť letovú dráhu a zlepšiť technické vybavenie letiska, aby lietadlá mohli pristávať aj pri zhoršených poveternostných podmienkach," zdôraznil Slota. Riaditeľ ČSA Slovensko Jozef Bebiak vyzdvihol aktivitu mesta pri plánovanej modernizácii letiska.
Pravidelnú leteckú linku Praha-Žilina-Praha otvorili vlani 15. júla a ČSA tu nasadili lietadlo ATR 42 pre 46 pasažierov. "Do Prahy lietame denne okrem soboty a linka nadväzuje na všetky popoludňajšie odlety do Európy. Napríklad pri najvyťaženejších letoch do Írska alebo Británie sa cestujúci zo Žiliny dostane za 5 hodín. Rýchle spojenia sú aj do Amsterdamu, Paríža, Milána a ďalších európskych miest. Okrem toho po prílete do Prahy sa cestujúci dostanú aj na večerné spoje na Blízky východ a do Ázie," uviedla hovorkyňa Letiskovej spoločnosti, a. s., Žilina Ivana Strelcová.
Letisko v Dolnom Hričove ovláda samospráva. Mesto Žilina a VÚC dostali od štátu tretinové podiely v Letiskovej spoločnosti Žilina, prevádzkovateľovi letiska. Zvyšných 34 % si ponechal štát, ktorý sa bude podieľať na činnosti regionálneho letiska na severe Slovenska do roku 2010. "Na letisku treba predĺžiť štartovaciu dráhu zo súčasných 1 500 na 2 500 metrov, čo si vyžiada zhruba 800 miliónov Sk. Na ďalšie technické vybavenie potrebujeme vyše 40 miliónov Sk. Na modernizáciu letiska dajú časť peňazí akcionári a použijeme aj eurofondy," zdôraznil člen predstavenstva Letiskovej spoločnosti Žilina Vladimír Podoliak.