New York 19. septembra (TASR) - Rekordný počet firiem v USA sa snaží nediskriminovať homosexuálov. Čoraz väčšie množstvo spoločností ponúka výhody a ochranu tejto skupine zamestnancov a zákazníkov.
Z výsledkov tohtoročnej štúdie skupiny Human Rights Campaign obhajujúcej práva homosexuálov vyplýva, že 138 veľkých amerických firiem získalo 100 percent v indexe rovnosti. Tento počet je desaťnásobkom v porovnaní s rokom 2002, kedy len 13 korporácií dostalo 100 percent. V roku 2005 maximálne hodnotenie získalo 101 firiem.
Významné americké spoločnosti ponúkajú homosexuálnym zamestnancom výhody ako zdravotné poistenie či možnosť vziať si neplatené voľno v prípade choroby partnera. Diskrimináciu zakazujú aj v iných oblastiach a inzeráty píšu štýlom, ktorý rešpektuje gayov, lesbičky, bisexuálov a ľudí so zmeneným pohlavím.
Šéf organizácie Human Rights Campaign Daryl Herrschaft sa domnieva, že hodnotené korporácie reagujú na základnú americkú hodnotu rovnosti šancí v zamestnaní. Firmy takto poskytujú svojim zamestnancom pocit, že ich ocenenie nie je len správnou vecou, ale je dobré aj pre zabezpečenie minimálneho životného štandardu.
Od roku 2002 skupina Human Rights Campaign každoročne zhotovuje túto štúdiu. Na popredných miestach sa odvtedy pravidelne umiestňujú korporácie IBM, Citigroup, J.P. Morgan Chase, Levi Strauss či Nike.
Výskum ukázal, že gayovia a lesbičky minú ako zákazníci ročne okolo 641 miliárd dolárov, teda asi 19 biliónov Sk. Táto skupina ľudí podľa Herrschafta viac venuje pozornosť sociálnej politike firiem, sú verní značkám a majú vyšší čistý príjem.
V prieskume boli hodnotené firmy z prestížnych zoznamov Fortune 1000 a Standard & Poor's 500. Skupina Human Rights Campaign ohodnotila indexom 446 firiem, o ktorých sa jej podarilo zozbierať dostatok informácií na priradenie indexu.