BRATISLAVA 19. septembra (SITA) - V Českej republike stúpa spotrebu nealkoholického piva. Vo svojom utorkovom vydaní o tom informuje denník Lidové noviny. Na príčine je nielen teplé leto, ale aj nový cestný zákon, ktorý platí od júla a sprísňuje postihy za jazdu pod vplyvom alkoholu. Nárast spotreby nealkoholického piva hlásia všetci výrobcovia aj obchodné reťazce. Predaj nealkoholického piva Radegast Birell, ktoré na trhu dominuje s asi dvojtretinovým podielom, sa počas tohto roka zvýšil o štvrtinu. „Väčšiu orientáciu zákazníkov na nealkoholické pivo pripočítavame nielen horúcemu letu, ale najmä orientácii na zdravý životný štýl," tvrdí manažér značky Radegast Birell Karel Kraus. O pätinu stúpol aj predaj nealkoholických značiek z produkcie Pivovarov Staropramen. "Očakávame ďalší rast predaja nealkoholického piva aj v súvislosti s európskymi zámermi znižovať spotrebu alkoholu v spoločnosti,“ povedal Martin Novák, manažér spoločnosti Pivovary Staropramen.
Výroba nealkoholického piva je podľa expertov veľmi výnosná. „Nealko pivo sa predáva za približne rovnakú cenu ako pivo alkoholické. Výroba je ale lacnejšia, pretože neplatíte daň z alkoholu,“ vysvetlil výkonný riaditeľ Českého zväzu pivovarov a sladovní Jan Veselý.
V Česku sa ročne vypije asi 160 litrov piva na osobu, spotreba nealkoholického piva tento rok sa odhaduje na asi 240 tisíc hektolitrov. V najbližších troch rokoch by sa pritom mala zvýšiť až trojnásobne.