Londýn 1. apríla (TASR) - Puritánske ťaženie, ktoré si vytýčilo za cieľ chrániť mravnosť a zdravie ľudí pred agresívnymi reklamami v Británii, má ďalšiu obeť. Sú ňou fotografie uznávaného spisovateľa Martina Amisa, ktoré sa objavili v londýnskom metre na plagátoch propagujúcich jeho novú knihu - autobiografiu - nazvanú Experience (Skúsenosť).
Martin Amis je totiž na tomto plagáte zachytený ako sedemročný chlapec s cigaretou v ústach. A to považujú ľudia dbajúci o bezúhonnosť reklamy v londýnskom metre za neprijateľné.
V Británii je totiž nezákonné, aby deti mladšie ako 16 rokov fajčili. Martin Amis teda na fotografii porušuje zákon, a tým v konečnom dôsledku ohrozuje zdravie mladých ľudí.
Podobne dopadli aj plagáty dievčat v bikinách, ktoré vo vyzývavom postoji ukazovali dvoma prstami znamenie víťazstva. Ako prezradila hovorkyňa londýnskeho metra, bolo ťažké nepozerať sa na ne, a tak museli tieto plagáty dať preč.