Moskva 3. septembra (TASR) - Rusko musí modernizovať svoju leteckú flotilu a do leteckého priemyslu bude musieť do roku 2015 investovať okolo 20 miliárd USD, v prepočte 589 miliárd SKK. V Rusku v ostatných 5 rokoch pri 35 leteckých katastrofách zahynulo 778 ľudí. Stavom ruskej leteckej dopravy je znepokojená dokonca aj vláda. Podľa ekonomického denníka Vedomosti slabými miestami sú nedostatok moderných lietadiel, kvalitného tréningu letcov a zariadení nevyhnutných na tento účel, rovnako ako nutnosť jednotnej kontroly leteckej bezpečnosti, ktorá v súčasnosti podlieha viacerým inštitúciám.
Letecká doprava v Rusku stále rastie. Vlani sa zvýšila asi o 4 %. Podľa expertov krajina nezaostáva za Západom v efektívnosti technickej kontroly, ale problémom je starnúca letecká technika, ktorá vyžaduje dodatočnú starostlivosť. Pri kúpe alebo lízingu lietadiel zo zahraničia je problémom vysoké clo a daň z pridanej hodnoty (HDP).
Podľa generálneho riaditeľa ruskej lízingovej spoločnosti Iljušin Finance, Alexandra Rubzova, je nevyhnutná modernizácie. Ak k nej nepríde, do 5 rokov očakáva krízu celého leteckého sektora. Rusko by mohlo samo vyrábať bezpečné a ekonomicky efektívne lietadlá. Chýba však normatívna báza pre efektívne financovanie celého sektora. Podľa odhadov vlády je nutné do roka 2015 investovať do leteckého priemyslu okolo 20 miliárd USD.
Vďaka nižšej spotrebe a vyššej spoľahlivosti sú v Rusku v kurze viac zahraničné modely. Ich nákup však krachuje na clách a na, v porovnaní s ruskými modelmi, minimálne dvojnásobnej cene. Preto sa kupujú predovšetkým použité lietadlá.
Okrem toho je nutná investícia aj do tréningových centier pre pilotov, ktoré potrebujú modernizáciu infraštruktúry. Informoval o tom Handelsblatt na svojej internetovej stránke www.handelsblatt.com.