Viedeň 22. augusta (TASR) - V prípade neprivatizácie bratislavského letiska sa nerozhodlo o letiskách Bratislava alebo Viedeň ako takých, ale o veľkom regióne. Pre rakúsku APA to uviedol šéf odboru leteckých dopravných firiem Rakúskej hospodárskej komory Josef Burger. Pre Viedeň zrejme nie je strata taká veľká. "Protiprivatizačným rozhodnutím sa stratila šanca pre Slovensko, to je škoda," povedal Burger, ktorý je súčasne aj šéfom marketingu leteckej spoločnosti Austrian Airlines (AUA).
Burger tvrdí, že na letisku v Bratislave sa nezarobia nijaké peniaze, ak z neho prestane lietať britská nízkonákladová spoločnosť easyJet. Ako je známe, po dvoch rokoch využívania bratislavského letiska, v októbri skončí. Podľa expertov easyJet na linke Bratislava-Londýn/Luton produkovala silnú stratu. Burger sa však domnieva, že západné Slovensko má vysoký rastový potenciál. Pokiaľ ide o Letisko Viedeň, nespojením letísk oboch hlavných miest, príde o možný synergický efekt. Letisko Bratislava, ktoré sa nachádza blízko hraníc, zrejme dosiahlo limit kapacity. Negatívne rozhodnutie o privatizácii bratislavského letiska nebude mať vplyv na AUA. Vybudovanie tretej pristávacej a štartovacej dráhy vo Schwechate bolo aj tak nevyhnutnosťou. V špičkových hodinách má letisko už nedostatok kapacít. V roku 2008 by mali byť všetky dokumenty pre výstavbu runway vybavené.
Informovala APA.
Viedeň 22. augusta (TASR) - Flughafen Wien (FW) bude spolupracovať s Bratislavou aj po zastavení privatizácie jej letiska, o čom minulý týždeň rozhodla slovenská vláda. "Sme presvedčení o tom, že sa niekedy v budúcnosti spolupráca s Bratislavou stane realitou," uviedol to šéf FW Herbert Kaufmann na dnešnej tlačovej konferencii, na ktorej informoval o polročných výsledkoch podniku. Podľa neho sa "dobrá idea nedá nikdy nadlho ignorovať". Predstaviteľným je podľa neho tiež model spoločného prevádzkovania bratislavského letiska. Kaufmann ešte nebol oficiálne informovaný o ukončení privatizácie. Ďalšie informácie očakáva od rozhovoru so slovenským ministrom dopravy, pôšt a telekomunikácií, ktorý by sa mali onedlho uskutočniť.
Kaufmann povedal, že sa bude skúmať, či je nedodržanie podpísanej zmluvy v súlade s medzivládnou zmluvou o ochrane investícií, podpísanou ešte v roku 1991. Flughafen Wien má tesnú väčšinu v rakúsko-slovenskom konzorciu TwoOne, ktoré vo februári podpísalo kúpnu zmluvu na bratislavské a košické letisko.
Informovala APA.