Viedeň 19. júla (TASR) - Rakúska skupina Austrian Airlines pociťuje zvýšenie cien pohonných látok, ktoré bude mať zrejme vplyv na rozsah jej služieb. Za tonu leteckého benzínu platila v pondelok 738 USD, čo je v prepočte vyše 22 700 SKK. V 1. štvrťroku ju tona paliva stála priemerne 600 USD, čo bolo o 100 USD viac ako pred rokom. Zvýšenie cien pohonných látok však znamená, že skupina tento rok zaplatí za letecké palivo 113,8 milióna EUR, v prepočte 4,399 miliardy SKK, o 40,2 milióna EUR viac ako vlani.
Tieto údaje, ako aj napätá situácia AUA v tvorbe zisku, nútia jej šéfa, aby konal. Analyzuje sa celá sieť liniek skupiny s cieľom - nízko výnosné alebo stratové linky zrušiť. Vedenie AUA zatiaľ hovorí len o optimalizácií činnosti spoločnosti. V prvom rade sa však bude rozhodovať o budúcnosti letov do Austrálie, ktoré má ako hlavný program súčasť AUA Lauda Air. Lety na piaty kontinent sa buď výrazne obmedzia alebo celkom zrušia.
AUA je totiž popri British Airways jedinou európskou leteckou spoločnosťou, ktorá v súčasnosti ešte lieta bez medzipristátia do Austrálie. Iné spoločnosti, napríklad Lufthansa, zrušili lety na piaty kontinent už pred rokmi. Lietadlá Lauda Air smerujú šesťkrát do týždňa do Sydney a trikrát do Melbourne. Cestujúci už platia palivový príplatok po 62 EUR, ale to nekryje náklady. Každá cesta lietadla z Viedne do Austrálie a späť stojí spoločnosť 400 000 EUR, čo znamená, že na ne sa týždenne vynaloží 3,6 milióna EUR. Tieto lety zdražujú aj náklady na mzdy a iné finančné náležitosti posádky, ako aj veľký počet poplatkov za prelety.
Pre AUA je najsilnejším konkurentom na linkách na piaty kontinent spoločnosť Emirates. Aerolínie majú lety aj do Viedne a zo svojho letiska v Dubaj lietajú do Austrálie sedemkrát do týždňa.
Informoval o tom rakúsky denník Die Standard.