Modelingu sa začala venovať ako 17-ročná v Prahe, kde ju ako 19-ročnú objavil Dominique Caffin z agentúry Madison. Účinkovanie v reklame pre firmu GUESS s Claudiou Schifferovou z nej spravilo hviezdu prakticky za jednu noc. Už niekoľko rokov patrí medzi najlepšie topmodelky sveta. DANIELA PEŠTOVÁ (35).
Platí v modelingu, že aj negatívna reklama je reklama?
"Áno, platí to i tam. Žiaľ."
Zaujíma klientov a módnych návrhárov to, čo sa o modelkách píše či rozpráva, alebo sa pozerajú skôr na ich kvality a prácu?
"Myslím si, že ich najviac zaujíma, či bude reklama úspešná alebo nie. Ak potom nafotí reklamu s 'kontroverznou' modelkou, bude sa o nej oveľa viac rozprávať a upúta oveľa viac pozornosti. Má väčšiu šancu na finančný úspech. Tak to bolo napríklad, keď Winona Ryderová fotila reklamu pre Marc Jacobs po škandále s krádežou v obchodnom dome."
Ak by modelka začínala s negatívnou kampaňou, mohla by v modelingu prežiť?
"Podľa mňa nie. Škandály radových modeliek nie sú zaujímavé a ani nepútajú pozornosť."
Môže modelkám, ako sú Kate Mossová a Naomi Campbellová, negatívna kampaň ublížiť?
"Týmto dvom modelkám očividne negatívna reklama neublížila. Prečo, to vám nevysvetlím. Keby som bola v pozícii klienta ja, nemala by som záujem o spoluprácu s niekým, kto príde do práce o pol dňa neskôr a v takom stave, že sa s ním nedá poriadne pracovať. Ja však nie som klient, a tých, ktorým to neprekáža, je stále, zdá sa, dosť."