Paríž 6. júna (TASR) - Objem predaných printových médií vo Francúzsku sa vlani znížil o 2,14 percenta, a to predovšetkým v dôsledku poklesu záujmu o väčšinu časopisov. Výnimkami, ktoré zrejme potvrdzujú pravidlo, sú gastronomické magazíny. Ich obrat sa totiž zvýšil o 18 percent.
Vyplýva to z najnovšej sumarizácie úradu pre monitoring distribúcie tlače OJD.
Oproti roku 2004 sa o 4,6 percenta znížil obrat rozhlasových a televíznych programových magazínov, predstavujúcich až 41 percent trhového podielu v danej oblasti. Poklesol však aj záujem o ženské časopisy (o 3,4 percenta), o celoštátne denníky (o 1,95 percenta), či vidiecku dennú tlač (o 1,49 percenta).
Rebríček najpredávanejších periodík vedie denník Ouest France s priemerným denným nákladom 760.000 exemplárov pred športovým denníkom LďEquipe (341.000), regionálnym denníkom Le Parisien (340.000), konzervatívnym Le Figaro (325.000), za ktorým nasleduje v tesnom závese Le Monde (320.000).
Z tlačovín, ktorých existencia je závislá výlučne od príjmov z reklamy a ktoré sa distribuujú bezplatne, sa na pulty dostalo vlani celkove 378 miliónov výtlačkov, čo zodpovedá rastu o 17 percent.
6 le juh