Brusel 5. júna (TASR) - Vidieť niekoľkých členov vlády slávnostne spievajúcich estrádnu pieseň na javisku pod holým nebom je veľmi zriedkavým javom, ak nemáte to šťastie a nepokrývate voľby na Slovensku, píše v najnovšom vydaní týždenník European Voice.
Takýto obraz sa dal vidieť aj v Senci v rámci predvolebnej kampane - premiér Mikuláš Dzurinda v sprievode svojich popredných ministrov, pekné dievčatá v modrých uniformách, rocková skupina a veľa ďalšieho vzrušenia.
Nie je to však len hudba, ktorá robí voľby zvláštnymi v očiach cudzinca. Čísla ukazujú, že Slovensko si vedie úžasne: šesťpercentný hospodársky rast, narastajúce zahraničné investície, rovná daň a tak ďalej.
"V mýtickej krajine obývanej čitateľmi novín The Economist by sa to páčilo. Nie však Slovákom. Dzurinda, bohužiaľ, smeruje vo voľbách k porážke," tvrdí autor článku, ktorý pripomína, že počas premiérovho vystúpenia v Senci bol počet členov jeho tímu vyšší ako počet prizerajúcich sa voličov.
Jedným z dôvodom sú pochopiteľné obavy Slovákov z reforiem. Ďalším je to, že chcú jednoducho novú tvár. Dzurinda je v regióne najdlhšie vládnucim premiérom, keď nahradil v roku 1998 Vladimíra Mečiara. A tretím dôvodom je skutočnosť, že Dzurindova vláda - vratká menšinová koalícia - bola roztržitá alebo jasne nekompetentná, čo sa týka schopnosti dokázať predať svoje reformy.
Predvolebná kampaň vrátane celého spievania je pokusom Dzurindu ukázať svoju stranu ako zoskupenie tvorené srdečnými, sympatickými ľuďmi namiesto neoliberálnych politikov bez duše, uzatvára European Voice.
(spravodajkyňa TASR Monika Poláková) juh