Praha 25. mája (TASR) Fotografia odtrhnutého miniatúrneho zápästia desať týždňov starého ľudského plodu a skrvavenej ceruzky, ktorá je hrubšia než tento znetvorený úd nenarodeného človiečika, je základom billboardovej kampane proti interrupciám, s ktorou v Česku prišla mimovládna organizácia Hnutie za život.
Kampaň, ktorá má bojovať proti umelému prerušeniu tehotenstva, sa v ČR objavila paradoxne v dobe, ktorá je pre krajinu v tomto smere najpriaznivejšia, pretože od 90. rokov každoročne klesá počet interrupcií. Vlani zaznamenali v ČR asi 25.000 umelých prerušení tehotenstva, toto číslo je však najnižšie za ostatných 48 rokov. Potraty sú legálne od roku 1958.
Záhadou je, kto nákladnú kampaň financuje. Podľa viceprezidentky hnutia Zdeňky Rybovej v prepočte viac ako šesť miliónov Sk zaplatil darca, ktorý chcel zostať utajený.
Nie je vylúčené, že ide zároveň o autora fotografií, ktorý pracuje v nemocničnom prostredí. Česká Rada pre reklamu sa zatiaľ k šokujúcej plagátovej kampani nevyjadrila.
(spravodajca TASR Bohdan Kopčák) ed