Varšava 25. mája (TASR) Billboardy krému Vichy proti celulitíde miznú z miest, kadiaľ prechádza pápež Benedikt XVI., ktorý dnes pricestoval na štvordňovú návštevu Poľska. Organizátori návštevy by tiež chceli, aby zmizli aj plagáty o filme Da Vinciho kód.
L'Oréal Polska majiteľ značky Vichy začal včera akciu stŕhania billboardov, ktoré ukazujú zadnú časť a nohy modelky a reklamujú krém proti celulitíde. "Akcia sa týka Varšavy a Krakova. V oboch mestách máme 150 billboardov," povedala Maria Majdrowiczová z L'Oréal Polska.
Pred pápežovým príchodom ešte nebolo jasné, či billboardy zmiznú aj v iných poľských mestách. Kozmetický koncern podľahol nátlaku "chatujúcich" z katolíckeho internetového portálu Fronda. Tam sa objavil list protest proti reklame na anticelulitídový krém: "Prosíme, aby podobné reklamy s nevhodným a urážlivým obsahom neboli exponované nielen pred pápežskou návštevou, ale ani v budúcnosti, pretože nás urážajú."
"Nechceme uraziť cítenie veriacich, hoci podľa nás v tejto reklame nie je nič neslušné ani pohoršujúce," dodala Madrowiczová. Záležitosť sa ukázala byť natoľko vážnou pre kozmetickú firmu, že špeciálne vyhlásenie v tejto súvislosti vydal Pierre Plassard, generálny riaditeľ Cosmetique Active L'Oréal Polska.
Cirkvi však oveľa viac než odhalené stehná s celulitídou prekážajú billboardy propagujúce film Da Vinciho kód. Plagáty na trase prejazdu Svätého otca sú provokáciou, uviedol priamo kňaz Wieslaw Nieweglowski z organizačného štábu návštevy a dodal: "Keby to tak chcel niekto pochopiť a v týchto dňoch ich aspoň zakryť..." Distribútor filmu, United International Picture, však nemieni ísť v stopách kozmetického koncernu. "Reklamná kampaň prebieha tak ako sme sa dohodli, v súvislosti s pápežovou návštevou nič nemeníme," povedal Piotr Pytel, šéf marketingu UIP.
(spolupracovníčka TASR Zuzana Kohútková) žab