Tom Cruise mal pri návšteve v talkshow Ellen DeGeneresovej identifikovať na obrázku svoju nedávno narodenú dcérku Suri. FOTO - SITA/AP |
Hollywoodskú filmovú hviezdu Toma Cruisa už americká verejnosť nemiluje ako predtým. Najnovší prieskum Gallupovho ústavu ukázal, že oproti minulému roku stratil na obľube 23 percent. V denníku sa objavili názory, že práve pokles Cruisovej popularity sa podpísal na menšom komerčnom úspechu jeho najnovšieho filmu Mission: Impossible III., než sa pôvodne očakávalo.
Len pár dní po premiére, ktorá sa minulý víkend konala vo viac ako štyroch tisícoch kín, je Cruisovi priaznivo naklonených 35 percent dospelých divákov, naopak 51 percent sa vyslovilo v jeho neprospech. Pred rokom po uvedení vtedajšej novinky Vojna svetov, bol pomer obrátený: 58 percent Cruisa obdivovalo a u 31 percent obľubu nemal.
Príčinou poklesu popularity sú podľa niektorých opýtaných hercovo rozpitvávanie jeho scientologickej viery, vyvádzanie v televíznom rozhovore so známou moderátorkou Oprah Winfreyovou či podrobnosti okolo jeho vzťahu s mladou hereckou kolegyňou Katie Holmesovou vrátane kúpy ultrazvukového prístroja na domáce sledovanie ich vtedy ešte nenarodenej dcérky.
"Tajomnosť je už preč. Ľudí uráža jeho zdanlivá arogancia. Je stále najväčšou hviezdou na svete, ale už je to iné," komentoval výsledky prieskumu filmový redaktor časopisu US Weekly Bradley Jacobs.
Ľudia z Cruisovho okolia však herca, ktorý údajne poberá honoráre v deväťciferných sumách, bránia. "Roky o svojom súkromí nehovoril a bol za to kritizovaný. Rozhodol sa hovoriť a odpovedá len na otázky," tvrdí Cruisova dlhoročná produkčná Paula Wagnerová.
"Dôvod, prečo som nakrútil tretí diel Mission: Impossible, je ten, že Tom je jasne najväčšou a najvýnosnejšou filmovou hviezdou na svete," vyhlásil šéf spoločnosti Paramount Pictures Brad Grey. "Za prvý víkend sme zarobili celkovo 118 miliónov dolárov. Neviem ako pre koho, ale pre mňa je to hromada peňazí. Rozhodne by som (s Cruisom) robil štvrtý diel," dodal. Cruisov bývalý agent, teraz prezident Univerzal Pictures Ron Meyer, upozorňuje, že nikto nie je v skutočnosti taký atraktívny, ako je zobrazovaný na verejnosti. "Keď sa ľudia dozvedia o filmovej hviezde príliš, ohrozuje to celý biznis," hovorí.
(čtk)