Berlín 16. marca (TASR) - Až 400.000 sťažností od zákazníkov dostali minulý rok nemecké štátne železnice, uviedla dnes hovorkyňa nemeckých štátnych dráh Birgit Röherová, čím potvrdila predchádzajúce informácie magazínu Focus.
Podľa hovorkyne sa počet sťažností v porovnaní s rokom 2000 výrazne nelíši. Väčšina sa ich týkala zmeškaných prípojov, vysokých cien a komplikovanej štruktúre cestovného. Medzi frekventované sťažnosti sa zaradili tie, ktoré sa týkali zlých služieb, špinavých vlakov či meškaní vlakov.
Nátlaková skupina zákazníkov železníc Pro-Bahn nesúhlasí s tým, že cestujúci nemajú žiadne právo na kompenzáciu od dráh, ak nie sú spokojní s jej službami.
Podľa hovorkyne nemecké železnice vnímajú skutočnosť, že počet sťažností dramaticky nevzrástol, sa pozitívny signál. Nemecké železnice, ktoré ročne prepravia približne 1,7 miliardy cestujúcich, umožňujú svojim zákazníkom podávať sťažnosti na ich služby v 25 centrách po celej krajine.