Pápež sa nevyhýba noseniu moderných značkových topánok. FOTO - AP |
Pápež robí nechtiac reklamu športovým topánkam či značkovým okuliarom. Najvyšší predstaviteľ katolíckej cirkvi má rád módne oblečenie a doplnky, ako napríklad jemné topánky značky Prada alebo bežecké tretry značky Geox.
Talianski experti na pomery vo Vatikáne sa domnievajú, že týmto odhalili novú črtu pápeža Benedikta XVI. Zaregistrovali aj to, že pápež sa na verejnosti objavil so slnečnými okuliarmi značky Serengeti-Bushnell či so športovou čiapkou s nápisom Adidas.
Generálneho riaditeľa firmy Geox Morettiho Plegata podobné správy vždy potešia. Jeho firma totiž skutočne darovala pápežovi pred niekoľkými mesiacmi pár hnedých športových topánok, Geox však nezabudol ani na Jána Pavla II., ktorému venoval takisto pár pohodlných tretier.
Americký denník The Wall Street Journal sa v tejto súvislosti zamyslel na tým, aký reklamný efekt môžu mať darčeky venované pápežovi. Dospel pritom k záveru, že ťažko hovoriť o cielenej propagácii tovaru, známej napríklad z televíznych šotov.
No skutočnosť, že pápežove kroky sledujú milióny ľudí na celom svete, môže byť pre výrobcov napríklad obuvi hotovým požehnaním.
Tí, ktorí s Josephom Ratzingerom prichádzajú do kontaktu osobne, napriek tomu tvrdia, že konzervatívnemu pápežovi je akýkoľvek zhon po módnych doplnkoch absolútne cudzí. Jeho odev je ušitý podľa vopred stanovených inštrukcií a jeho strih sa už dlhé roky nemení.
Podľa spolupracovníkov pápeža je však prirodzené, že ak dostane niektoré veci ako dar, tak ich aj nosí. Ide aj o prejav vďaky darcovi, hovoria. (tasr)