Praha 30. marca (TASR) - Letisko Praha-Ruzyně odbavilo vlani 10,8 milióna pasažierov a tento rok plánuje ďalší rast, a to 11,5 milióna. Dynamika rozvoja letiska sa však spomalí. Hlavným dôvodom je absencia paralelnej odletovej a príletovej dráhy, s výstavbou ktorej sa počíta až v budúcom roku.
"Aby sme mohli pri dnešnej obmedzenej kapacite dráhového systému nášho letiska zvyšovať počty cestujúcich takým tempom ako doteraz, museli by sme preferovať veľké lietadlá. To by ale bolo krátkozraké," povedala v stredu generálna riaditeľka štátneho podniku Letiště Praha Hana Černochová.
Na otázku, či výstavbu ranveja (odletová a pristávacia dráha) ešte viac oneskoria problémy s výkupom potrebných pozemkov, Černochová odpovedala: "Po tom, ako parlament prijal zákon o výstavbe vzletovej a pristávacej dráhy v Ruzyni, sa výkup naopak zrýchlil. Tento rok budeme určite rokovať aj s najväčšími vlastníkmi pozemkov, ako je napríklad Penta. Tú považujeme za dôležitého obchodného partnera."
Černochová verí, že je možné sa aj s veľkými vlastníkmi dohodnúť a že teda nebude nutné využiť zmienený zákon. Ten v krajnom prípade umožňuje vyvlastniť pozemky v Ruzyni vo verejnom záujme. Nová ranvej si na nákladoch vyžiada až 7 miliárd Kč, v prepočte 9,2 miliardy Sk. Jej dokončenie sa predpokladá v roku 2009. Iba potom bude možné plne využiť tiež kapacitu nového terminálu Sever 2, ktorý bol uvedený do prevádzky tento rok v januári. Potom už bude Ruzyně schopná ročne odbavovať viac ako 15 miliónov pasažierov.
V tomto roku sa počet destinácií rozšíri na 117 a počet dopravcov z 50 na 57. Novými destináciami budú Basilej, Bilbao, Miláno, Neapol, Nice, Odesa, Voronež a parížske letisko Orly.