Jožo Pročko prestúpil z Markízy do JOJ. Jeho prvá relácia v novom prostredí sa bude vysielať 8. apríla. FOTO - ARCHÍV |
Ohlásil prestup z televízie Markíza do televízie JOJ. Pre konkurenčnú televíziu bude pripravovať reláciu Je to možné?. Zvýši sa len jej periodicita.
JOŽO PROČKO o tom hovoril so SME. A vysvetľoval, že Pavol Rusko ho do Markízy najskôr nechcel, no teraz by ho preplatil.
Ako dlho ste boli v Markíze?
"Skoro desať rokov."
Prečo ste sa rozhodli pre prestup?
"Vo februári ma oslovili z JOJ s ponukou, ktorá mi vyrazila dych. A povedal som áno."
V čom vám vyrazila dych? Vo finančnom ohodnotení?
"Áno."
Nemali ste v Markíze exkluzívnu zmluvu?
"Mal som."
Bolo to viazané na určitý dátum, ku ktorému neodídete z televízie, za čo ste dostali sumu v hotovosti?
"Áno."
Do akého dátumu ste boli viazaný?
"Vždy v júni som to podpisoval a na začiatku každého roku mi dávali peniaze. Tohtoročná exkluzivita mi mala končiť v júni."
Znamená to, že budete musieť časť peňazí Markíze vrátiť?
"Predpokladám, že áno."
Iste z toho plynú aj sankcie, dohodli ste sa s vedením JOJ, že ich uhradí?
"Áno, dohodli sme sa na tom."
Ako reagovalo vedenie Markízy, keď ste im povedali o ponuke z JOJ?
"Judita Gembická (riaditeľka zábavných programov) si myslela, že to je fór. Ešte pred dvoma týždňami mi poslala esemesku: Povedz, že to je skrytá kamera! Radka Doehring (zástupkyňa generálneho riaditeľa), s ktorou som mal vždy veľmi korektné vzťahy, mi povedala, že toľko peňazí pre mňa jednoducho nemajú."
Keby vás preplatili, zostali by ste?
"To je keby."
V televízii JOJ vám sľúbili aj lepšie podmienky?
"V televízii Markíza boli vynikajúce podmienky. Tí ľudia sú profesionáli. Neodišiel som preto, že by som sa tam zle cítil, že by som tam mal s ľuďmi nejaký problém. Odchádzam preto, že prišla ponuka, ktorá sa neodmieta."
Čo zaručuje konkurenčná televízia?
"Mojej produkčnej spoločnosti zaručuje výrobu väčšieho počtu relácií. V Markíze by som do konca roka urobil sedem relácií projektu Je to možné?, v JOJ ich urobím 30. Mesačná periodicita sa zmení na týždennú. Pričom za každú reláciu dostanem toľko peňazí, koľko v Markíze."
Dohodli ste sa len do decembra? Čo ak sa vám v novej televízii zmenší aj sledovanosť? Nemáte žiadnu garanciu pokračovať?
"Neobávam sa zníženia percenta sledovanosti. Máme stále veľké množstvo ľudí, ktoré chceme nachytať. Mám tri a pol tisíca námetov od ľudí a použiteľná je až tisícka."
Neobávate sa toho, že vám zmluvu nepredĺžia?
"Majú na to právo."
Nezabuchli ste si v Markíze za sebou dvere?
"Markízu som mesiac pred odchodom informoval o konkurenčnej ponuke."
Neodchádzate aj preto, že v JOJ budete mať výsostné postavenie? Ako ľudový zabávač tam budete len jeden.
(smiech) "No áno, všetci ostatní sú tam intelektuáli! Je to tak: každý máme nejakú nálepku. Ja si o sebe nemyslím, že som ľudový zabávač. Ja som multifunkčný. Nemám problém zabaviť trochu chladnejších bankárov, ale ani robotníkov v Cvernovke. Len treba vedieť, odkiaľ pokiaľ. Nemám problém vyzliecť sa do trenírok a robiť šaša, a nemám problém sadnúť si do diskusnej relácie typu Inkognito. V Prešove vyjdem pred päťtisícový dav a zabavím ho, alebo vyjdem na javisko v divadle a zahrám farára."
A koho svojou reláciou oslovujete?
"Chcem oslovovať všetkých. Mám kamarátov bankárov, mám kamarátov medzi pekármi v Halíči. Zavolajú mi a povedia: To bolo výborné. A je to ťažká relácia. Zobral som si na seba veľmi veľké sústo. Ale mám okolo seba skvelý tím ľudí."
Šli by ste do JOJ aj v prípade, keby bol spolumajiteľom Markízy stále Pavol Rusko, váš kamarát?
"Som rád, že on je môj kamarát, a nie ja jeho. Neviem, čo by spravil Paľo Rusko, keby som prišiel za ním a povedal mu, akú mám ponuku. Ale myslím si, že by JOJ preplatil. Dúfam."
Prečo ste preňho moderovali kampane?
"Poprosil ma, aby som mu pomohol, a ja som s tým nemal problém. Tak, ako som nemal problém, keď ma oslovilo SDK. Robil som kampane obom subjektom."
Myslíte si, že keď si ľudia spoja populárnu a zároveň obľúbenú tvár s politickou stranou, dajú jej vo voľbách hlas?
"Áno, samozrejme. Vo svete je to tak. Ale to moderovanie bola pre mňa zábava."
A čakali ste to, že vás Markíza preplatí?
"Klamal by som, keby som povedal, že ma to nezamrzelo. Desať rokov som bol tvárou televízie, zadarmo som moderoval akcie, nerobil som škandály. Tvrdia, že sme liezli Ruskovi do zadku, ale málokto vie, že mňa Rusko do televízie nechcel. Povedal o mne, že som, slušne povedané, dežo. O rok na to mu ukázali reláciu Slávici na ulici a už povedal: To je to, čo chceme."
Hviezdami sa však v Markíze stali ďalší.
"Túto prácu robím 15 rokov. Za ten čas nemusím byť stále hviezda. Viete, aké to je dobré? Nech si Peter Marcin vyhráva TOM, zo srdca mu to želám, aj Ďurovi Mokrému. Nech tí ľudia majú. Meky Žbirka povedal: ‚No, už nie som populárny. Prečo? Lebo som vyhral súťaž v popularite.' Päťkrát som vyhral cenu TOM, trikrát cenu OTO. Som rád, že už to padlo, nech si to aj iní užijú, a ja nech mám svoju sledovanosť. Neprišli sme na svet preto, aby nás všetci milovali."
Aká bola tá sledovanosť?
"Mali sme dlhodobý priemer 16 percent. O čom je tento biznis? O sledovanosti. O čom je futbal? O sledovanosti. Keď príde za hráčom iný klub, jeho prestup nik nespochybňuje."
Autor: mt