Nitrianska regionálna televízia vyhlásila súťaž o nájdenie najväčšej diery na ceste v regióne. Počkám si na slávnostné vyhlásenie výsledkov, na ktorej to bude ceste. Bolo by zaujímavé urobiť štatistiku, koľko automobilov bolo poškodených na tej-ktorej jame a koľko životov pri tom vyhaslo.
Keď pri jazde autom a "nájdení" akejkoľvek diery na ceste začnete nadávať na cestárov, treba si uvedomiť, kto za to môže. Každá cesta má svojho vlastníka, ktorý sa musí o ňu starať.
Diaľnice a rýchlostné komunikácie má na starosti Národná diaľničná spoločnosť, cesty I. triedy Slovenská správa ciest, cesty II. a III. triedy jednotlivé samosprávne kraje a miestne komunikácie majú na starosti mestá a obce.
V Nitrianskom samosprávnom kraji pôsobí päť akciových spoločností Regionálnej správy a údržby ciest, ktoré organizačne spadajú pod samosprávny kraj. Sídlo majú v Nitre, Nových Zámkoch, Komárne, Leviciach a Topoľčanoch.
V ich kompetencii je starostlivosť o dopravnú infraštruktúru (cesty II. a III. triedy). V minulom roku mali tieto organizácie rozpočet vo výške 345,671 milióna korún a na tento rok žiadali sumu 511,766 milióna.
Všetci vodiči i cestujúci sa určite zhodnú na tom, že cesty nielen v Nitrianskom kraji potrebujú rozsiahle opravy, aby bolo cestovanie bezpečnejšie, a tak suma 511,766 milióna korún je plne oprávnená. Ale navrhovaný rozpočet na rok 2006 je 308,222 milióna korún plus 29,778 milióna na havarijné stavy.
Keď si to spočítame, odrátame a porovnáme, tak podľa návrhu rozpočtu regionálne správy ciest dostanú o 7,617 milióna menej, ako minulý rok a o 173,766 milióna menej, ako žiadali.
Aj poslanci Nitrianskeho samosprávneho kraja jazdia na autách, preto je pre mňa záhadou, prečo sa nestarajú v dostatočnej miere o bezpečnosť cestnej premávky. Sami na to majú silné páky - veď určujú rozpočet regionálnych správ ciest a tiež priority opráv. Alebo sa poslanci prepravujú na vrtuľníkoch?
knazeje.blog.sme.sk